Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Ще има ли адекватен контрол при техническите прегледи на автобусите?

Издаването на лицензи за технически пунктове е неконтролируема дейност, посочи Петър Захариев, председател на Сдружението на автобусните превозвачи

гледано: 972   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа
Покупката на нови автобуси трябва да е държавна политика, която да се провежда съвместно с превозвачите. Средната възраст на нашите автобуси е 20 години. В доклада на "Агенцията за безопасност на движението по пътищата" пише, че 75% от първоначално регистрираните автобуси в България за първата половина на 2020 г. са употребявани. Това съобщи в ефира на Bloomberg TV Bulgaria в предаването "Бизнес старт" Петър Захариев, председател на Сдружението на автобусните превозвачи.
Още по темата

„Проблемът е комплексен – вземаш кредит и купуваш нов автобус, след което не можеш да го изплатиш и банката ти го взема. Така минаваш в сивия сектор – купуваш автобус, който дадена фирма вече е бракувала. Купувачът го дава на частен майстор, който му сменя цялата конструкция, но носещите части са проблем. Така автобусът става потенциален убиец“, разкри причината за остарелия автобусен парк експертът.

Той съветва темата за техническите пунктове за прегледи да стане приоритет пред новата власт.

„Издаването на лицензи за технически пунктове е неконтролируема и разюздана дейност, тъй като те са безброй“, посочи Захариев и даде за пример Мюнхен, в който има седем пункта за технически преглед за товарни и леки автомобили, докато в България само в ж.к. „Люлин“ са 30.

Председателят на Сдружението на автобусните превозвачи призова за спешна реорганизация на обществения превоз на пътници и товари.

Министерството на транспорта на Република Северна Македония започна процедура по отнемане на лиценза на автопревозвача „Беса транс“, в чийто автобус загинаха 45 души на магистрала „Струма“. Той е извършвал международен превоз, без да е имал лиценз.

"Лицензът е част от документите, необходими за един автобус. Това е технически въпрос, който би трябвало да бъде извършен от самата фирма. „Беса транс - Скопие“ три години е използвала този автобус, без да има лиценз. Четирите автобуса на фирмата са пътували редовно между Скопие и Истанбул за шопинг турове", посочи Петър Захариев.

По думите му автобусът има всички останали документи, които нашите и македонски власти са проверявали, за да пътува по пътищата – полицейска регистрация, талони, минал е технически преглед.

„Лицензът се проверява от специализирани органи като Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“. Липсата на лиценз не означава, че автобусът е технически неизправен“, каза експертът и обясни кои административни органи са длъжни да следят за редовността на документите на превозвачите.

Като причина за жестоката катастрофа на магистрала „Струма“ той смята реакцията на шофьора. „Според мен шофьорът, за да се качи на мантинелата вдясно означава, че е управлявал автобуса в грешна посока. Отклонил е вниманието си за секунди, като се е движил поне със 100 километра в час", отбеляза Петър Захариев.

Кои са основните правила при организация на дълго пътуване с автобус? Има ли нормативни пропуски при нарушения с лиценза на македонския автобус на фирма „Беса транс - Скопие“? В каква посока трябва да са инвестициите за модернизация на автобусния превоз? Каква трябва да е реорганизацията в Държавна автомобилна инспекция и КАТ?

Целия разговор може да видите във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Всяка партия в коалиционното правителство ще има вицепремиер