Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Ще пострада ли жп транспортът от ниските тол такси?

Има недомислие при уточняване на обхвата на тол системата за тежкотоварните автомобили и за електронните винетки за леките автомобили, посочи инж. Ясен Ишев

гледано: 1976   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа
Приетите тол такси са реверанс към нашите транспортни фирми поради това, че те ще претърпят загуби от пакета "Макрон"
, който сам по себе си не е лош, но за нас е твърде рано да го прилагаме. В същия момент така железопътният транспортът е поставен пред проблем. Идеята на тол системата беше част от товарите - 25-30%, да се прехвърлят на жп транспорта. Това заяви в ефира на Bloomberg TV Bulgaria инж. Ясен Ишев, председател на управителния съвет на Научно-техническия съюз по транспорт.
Още по темата

"Обхватът на тол системата е спорен момент. Размерът на тол таксите ще бъде между 0,03 – 0,20 лв. на километър в зависимост от емисионния клас на превозното средство и класа на пътя. Става въпрос за автомобилите с най-нисък клас, които са най-старите, шумните и замърсяващите – тарифата се определя от класа вредни емисии и от шума и от натоварването от автомобилите", посочи той.

Инженер Ишев взе отношение и по темата за "недомислието, възникнало в процеса на уточняване на обхвата на тол системата за тежкотоварните автомобили и за електронните винетки за леките автомобили".

"Ние считаме, че в границите на урбанизираните територии не трябва да се плаща тол такса, нито електронна винетка. Извън тях трябва да има символично заплащане", каза експертът. "Проблемът засяга и градове извън София, където производствените предприятия понякога са извън урбанизираните територии", допълни той.

Ишев коментира новината, че днес се провежда втората част на "АВТОМОБИЛЕН ФОРУМ-2020" на тема подготовка на транспортните фирми за въвеждане в експлоатация на тол системата.

"Очаквам да има най-големи проблеми в бордовите устройства, начините на заплащане, в таксуването на преминаването през участъците. Всички големи фирми и тежкотоварните им автомобили имат GPS системи. Тези тракери могат лесно да бъдат пригодени след сключване на договор с националния доставчик и така могат да се ползват републиканските пътища с тол такси", отбеляза председателят на управителния съвет на Научно-техническия съюз по транспорт.

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Ще се превърнат ли частните съдебни изпълнители в търговци