IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ще се включат ли по-активно в спедиторския бизнес въздушният и жп транспортът?

За да не изпитва България затруднение с доставките и дефицит на стоки не трябва да се създават ограничения по границите, посочи Момчил Антов от НСБС

21:48 | 02.12.20 г.
Ще се включат ли по-активно в спедиторския бизнес въздушният и жп транспортът?

Само за първите месеци на пандемията около 20% от спедиторските компании в сектора са отчели спад с над 50% на приходите си, обясни той, но подчерта, че част от фирмите от сектора в момента са в подем в зависимост от специализацията си. Доц. Антов посочи, че генерален извод от това не може да се направи, но потвърди, че спедицията е пряко свързана с другите сектори на икономиката.

От НСБС прогнозират трудно възстановяване на въздушния и морския транспорт, като при втория дори се забелязват случаи на спирания на кораби, за да не пътуват празни. От друга страна обаче от сдружението смятат, че автомобилният транспорт ще се възстанови най-бързо.

„Печеливш от ситуацията е жп превозът заради опита за възстановяване на мултимодалния транспорт в страната, но трябва да имаме предвид, че тези превози са бавни и не могат да удовлетворят нуждите на бизнеса, така че подемът ще е кратък“, предупреждава Антов.

Той смята, че България към момента не изпитва затруднение с доставките, но потвърди, че за да не се стигне до дефицит на стоки не трябва да се създават ограничения по границите.

Антов напомни, че дори и за малки пратки има разходи, като тези при освобождаването им на митниците, даде пример директорът на Националното сдружение на българските спедитори.

Според него онлайн търговията е и един от вариантите за спасяването и на въздушния транспорт, който „се справя много добре с тези пратки“.

По думите на Антов дигитализацията е основен приоритет, но нещата се случват много бавно. Положително влияние в тази посока според него ще окаже Регламентът на ЕС относно електронната информация за товарните превози.

Той съобщи, че и много малко компании са успели да се възползват от държавната подкрепа за бизнеса, което се дължи на липса на информация.

„Изводите от 2020 г. ще ни позволят да влезем в 2021 г. по-подготвени и се надявам тази криза да бъде преодоляна, за да можем да вървим към възстановяване и просперитет“, заяви директорът на Националното сдружение на българските спедитори.

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Видеа с всички гости на „В развитие“ може да видите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:39 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още