Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Швейцарски трамваи ще заменят най-старите мотриси в София

Първите четири модернизирани трамвая с марка Schindler ще бъдат пуснати в експлоатация до няколко седмици

Швейцарски трамваи ще заменят най-старите мотриси в София

Снимка: БТА

28 модернизирани швейцарски трамвайни мотриси ще заменят най-старите трамваи в София поетапно от следващия месец. Първите четири модернизирани трамвая с марка Schindler ще бъдат пуснати в експлоатация до няколко седмици, съобщи БТА.

Доставката им е част от проекта "Модернизирани трамваи за град София", реализиран по Българско-швейцарската програма за сътрудничество за намаляване на икономическите и социалните неравенства в Европейски съюз.

Трамваите са дарение по програмата, като целта на проекта е да се подобри качеството и достъпността на услугите в градския транспорт на столицата. Столичната община е купила и още 13 чисто нови мотриси с цел модернизация на релсовия транспорт в града.

Още по темата

Заместник-кметът по транспорта Евгени Крусев показа трамваите в депото "Банишора". В момента те се оборудват в поделенията на Столичния електротранспорт - междурелсието им трябва да се пригоди за това в София, обясни Крусев.

Той каза, че трамваите са произведени през 1990-1991 г. и ще подменят най-старите трамваи в столицата, които са от 1980 година.

Швейцарските трамваи са основно модернизирани в периода 2000-2002 г. като са им добавени нископодова секция за по-голяма достъпност и различни системи, които подобряват комфорта на пътниците и сигурността на ватманите.

Инсталирани са видеонаблюдение и системи за сигурност при затваряне на вратите. Максималната им скорост на движение е 60 км/ч. 

Трамваите са с капацитет 60 седящи и 160 правостоящи места. Производител е Schindler Waggon AG с електрооборудване на Siemens AG и ABB AG. 

Заместник-кметът информира още, че първите трамваи ще бъдат пуснати по линията номер 8, която обслужва ж. к. "Люлин", а следващите - по линиите с номера 6 и 12. Целта е те да подменят най-амортизираните мотриси, които сега се движат в София.

По статията работи: Ралица Пейчева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
ВиК холдингът ще погаси дълговете на дружествата в Добрич и Шумен