Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Социалното предприемачество става все по-популярно в България

Бизнесът разбира, че е важно да освен възвръщаемост да търси и социален ефект, според експерти

Социалното предприемачество става все по-популярно в България

Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

През последните четири-пет години се наблюдава бум и развитие в положителна насока на интереса към социалното предприемачество. Това каза Явор Гочев от Обединени идеи за България в предаването Investbook на Bloomberg TV Bulgaria.

Гочев гостува в предаването заедно с Йорданка Телкиянова от Обединени идеи за България по повод старта на специализиран курс, посветен на социалното предприемачество, в Стопански факултет на Софийски университет "Св. Климент Охридски".

„От едната страна стои бизнесът, а от другата страна - социалният сектор, хората, които се опитват да разрешат социални проблеми. Социалното предприемачество представлява един хибриден модел - използва всички най-добри бизнес практики, за да бъде едно начинание устойчиво, социалните предприемачи се опитват да решат един социален проблем. Така двата свята се сливат в едно“, коментира Гочев.

„Социалните организации имат голям проблем да бъдат устойчиви, а бизнесмените се опитват да генерират печалби без да мислят толкова за разрешаване на социални проблеми", посочи още той.

Инвеститорите разбира се търсят възвращаемост, но се наблюдава тенденция на повишаване на разбирането, че е важно бизнесът да има и социален ефект, каза още експертът.

"От една страна, самите социални организации могат да бъдат финансово устойчиви, като разработват продукт, който да продават и едновременно с това да променят обществото и да решават проблеми. Но от другата страна, ако се позиционират правилно и се свържат с точните хора, биха могли да намерят и финансиране от различни места за осъществяване на своите идеи", допълни той.

"За щастие много от големите компании започват да осъзнават, че има смисъл в това не само да се печелят пари, но и да се правят крачки в посока развиване на обществото и много компании започват да заделят фондове, специално предназначени за корпоративна социална отговорност", каза и Йорданка Телкиянова. 

Вижте целия разговор на сайта на Bloomberg TV Bulgaria

По статията работиха: автор Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Миглена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Радев: Писмеността и духовността са вградени в темелите на нашата държавност