Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Специална марка ще отличава социалните предприятия

Насърчаването на социалното предприемачество е напът да се реализира практически, съобщи Надя Шабани

гледано: 819   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

От дълго време има сериозни амбиции за създаване на насърчителна политика за социалното предприемачество. Чрез законопроекта за предприятията на социалната и солидарна икономика тези желания вече достигат фазата, в която ще се реализират практически. Това каза Надя Шабани, директор на Български център за нестопанско право, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

Тя посочи, че в закона са събрани и описани най-уязвимите групи. „Тези групи обаче не може да са напълно изчерпателни. Имаше вариант списъкът да остане отворен, но той не беше одобрен. Все пак трябва да се мисли в тази насока, защото социалните групи са динамични“, смята експертът.

Шабани каза още, че социалните предприятия са разделени на клас А и клас А+.

“Разделението е осъществено на база големината на даденото предприятие”, уточни  директорът на Българския център за нестопанско право. – Трябва да се има предвид, че много голяма част от социалните предприятия са малки. Все пак програмата ще започне в началото, подпомагайки най-големите, но трябва да се мисли за малките.“

Експертът посочи, че за пръв път ще има усилия, насочени за създаването на специална търговска марка.

Още по темата

„Ако дадено предприятие отговаря на условията, то трябва да се впише в регистъра, който е национален. Държавата трябва да се е погрижила преди това да създаде марка за това предприятие, която то да поставя на продуктите си“, смята Надя Шабани.

За стимулите, предвидени в закона, тя съобщи, че включват финансово подпомагане за обучение на служители от уязвимите групи.

„Самата мярка е добра, въпросът е кой ще се възползва от нея. Най-вероятно това отново ще са най-големите предприятия“, смята Шабани. Като друг стимул тя посочи възможността предприятията от клас А+ да получат право на строеж върху имоти частна общинска собственост без конкурс.

„Това е опитът да се свърже това, което има местната власт –  най-често собственост, за да се насърчи стартирането и на нови социални предприятия“, коментира тя.

Според експерта трябва да има сдружения от социални предприятия, които да ползват общи офиси на такива места.

Вижте целия разговор във видеото.

По статията работиха: Петя Стоянова, редактор Евгения Маринова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Ал. Манолев: В област Кюстендил се реализират проекти за над 35 млн. лв.