Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Срокът за оферти за концесията на "Летище София" беше удължен за четвърти път

Новият краен срок, определен от министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, е 3 април 2019 г.

Срокът за оферти за концесията на "Летище София" беше удължен за четвърти път

Снимка: БТА

Срокът за подаване на заявления и оферти за концесията на летище София е удължен за четвърти път, сега до 3 април 2019 г., съобщават от пресцентъра на министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

Крайният срок за подаване на заявления и оферти е 3 април 2019 г., 16,30 ч. българско време. Заявленията ще бъдат отворени на 4 април в 9,30 ч. българско време.

Обявлението за поправка е изпратено за публикуване в Официалния вестник на Европейския съюз днес.

Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е уведомило икономическите оператори да съобразят новата дата за подаване на заявления и оферти. Ще бъде удължен срокът за поискване на разяснения или допълнителна информация, за което ще бъде съответно изменена документацията за концесията, уточняват от ведомството.

Настоящото решение е резултат от искания на икономически оператори за удължаване на срока за подаване на заявления и оферти и е съгласувано със, подкрепено и препоръчано от консултанта на министерството по сделката – Международната финансова корпорация, част от Групата на Световната банка, в сътрудничество с Европейската банка за възстановяване и развитие, информират от ведомството на Росен Желязков.

Още по темата
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и занапред ще продължи да разчита на съветите на Международната финансова корпорация, част от Групата на Световната банка, за успешното приключване на сделката.

Investor.bg припомня, че правителството рестартира търга през юли 2018 г., като очакванията бяха да се получат около 550 млн. евро от 35-годишна концесия на летището. От тях 280 млн. евро трябва да бъдат платени предварително.

Според прогнозите основното летище на България, което към момента се управлява от държавата, ще генерира приходи от 3,46 млрд. евро за целия концесионен период и приходи до 3,9 млрд. евро, ако срокът на концесията бъде удължен до максимум 46 години и седем месеца.

На 3 октомври миналата година стана ясен първият официален кандидат за концесията – Manchester Airports Group (MAG), който е най-големият британски летищен оператор. Компанията управлява три от основните летища във Великобритания, които обслужват 60 милиона пътници годишно. От оператора заявиха, че възнамеряват да инвестират 600 млн. евро в технологии, инфраструктура и подобряване на съоръженията на "Летище София".

По-късно и от индийската групировка GMR заявиха, че обмислят участие в наддаването въз основа на окончателните търгови условия за "Летище София".

Германският въздухоплавателен оператор Fraport също е заинтересован от концесията, докато испанската компания Aena заяви, че проучва възможността за съвместна оферта с австралийската група First State.

Интерес за участие в концесионния търг за “Летище София” показва и френският Aeroports de Paris. Той държи 46% от турската компания TAV Airports, както и швейцарската Flughaven Zuerich.

Идеята за концесия на “Летище София” беше възобновена веднага след формиране на третия кабинет "Борисов" и в началото на май 2017 г., когато транспортният министър тогава Ивайло Московски обяви намеренията на правителството да възобнови процедурата, спряна от служебния кабинет.

През октомври 2018 г. от БСП внесоха сигнал в прокуратурата с искане за проверка и отмяна на решението на Министерския съвет. Месец по-късно обаче Върховната административна прокуратура обяви протестът на червените за неоснователен.

По статията работи: Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Преглед на печата за 17 юли