IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

ТИР паркингите остават мираж поне до началото на 2014 г.

Хаос в комуникацията между бизнеса, държавата и пътната агенция спъва проекта

09:30 | 24.07.12 г.
ТИР паркингите остават мираж поне до началото на 2014 г.

До година и половина на територията на цялата страна трябва да бъдат изградени 21 паркингови съоръжения за тежкотоварни автомобили (ТИР паркинги), чиято цел ще бъде да улесни трафика и да намали броя на произшествията по пътищата.

Това намерение потвърди  министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, като допълни, че един от първите подобни паркинги ще бъде изграден в района на ГКПП „Дунав мост“. Той ще бъде пригоден да побира близо 500 тежкотоварни превозни средства.

Предложението за изграждане на паркинги за тирове стои на дневен ред повече от година насам. Планът на транспортното министерство е те да бъдат изградени на принципа на публично-частното партньорство, като държавата ще предостави терените, а бизнесът ще финансира изграждането им.

На пръв поглед идеята изглежда лесно изпълнима, но зад нея стоят редица неясноти, тъй като липсва координация между представителите на бизнеса, правителството и Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ). 

От министерството на транспорта уверяват, че ТИР паркинги със сигурност ще бъдат направени в участъците Калотина – София, на Капитан Андреево - до границата с Турция, както и в отсечката Русе – Велико Търново – Свиленград. От там обаче  нямат конкретна информация за точните места за бъдещите паркинги, площ и др.

За Investor.bg представители на министерството коментираха, че предстоящото построяване на паркинги тепърва трябва да бъде съгласувано с АПИ.

Същевременно от Агенция "Пътна инфраструктура" коментираха пред Investor.bg, че вече са задвижени планове за построяване на 8 паркинг лота само на магистрала „Тракия". Три от тях са на отсечката Стара Загора – Нова Загора, два са при Лот 3: Нова Загора – Ямбол, я останалите три са по трасето Ямбол – Карнобат.

От агенцията уточниха , че с приоритет са участъците с високи температури през лятото, в преходи към планини, както и райони с висока натовареност на движението.

Във връзка с тази тема председателят на Националното сдружение на българските превозвачи Красимир Лалов съобщи пред Investor.bg, че представители на бизнеса от две години насам вече работят по изграждането на 4 такива паркинга. Първият от тях е в района на Бургас, вторият в района на Харманли, третият е близо до входа на София, а четвъртият е в отсечката Велико Търново – Гурково. Терените, върху които ще бъдат направени паркингите обаче, не са предоставени от държавата, а са закупени от представители на бизнеса.

По думите на Лалов никъде в Закона за движение по пътищата няма дефиниция на „буферна точка“, „паркинг“, „паркинг за тир“ - термини, които напоследък се използват, но у нас нямат обосновано значение.

Според Лалов един нормален паркинг за тирове трябва да се простира върху площ от поне 60-80 дка. За да отговаря на европейските директиви, а на територията му трябва да има изградена самостоятелна канализация.Той прогнозира, че цените за престой на подобни места ще варират между 5 и 10 евро на вечер.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:04 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още