IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Тол таксите за автомобили между 3,5 и 12 тона ще са най-ниски в Европа

Очакваните приходи от тол системата са в размер на 1,160 млрд. лв. годишно

20:48 | 01.04.19 г. 2
<p>
	<em>Снимка: АПИ</em></p>
<p>
	&nbsp;</p>

Снимка: АПИ

 

Цените на тол таксите, заложени в предложението на Световна банка за тежкотоварните автомобили между 3,5 т и 12 т, които се използват основно при вътрешни превози в България, са най-ниските в Европа, е съобщила министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова по повод стартиралите разговори с превозвачи за тол тарифите, цитирана от пресцентъра на регионалното министерство.

Тарифата за автомобили над 12 т е средна за Европа. За автобусите е предвидена ниска тарифа, като приходите от тях ще са в същия размер като получаваните досега от винетна такса, е посочила регионалният министър, цитиран от БТА.

Аврамова е допълнила, че в обхвата на тол системата ще бъдат включени 10 800 км от общо 20 000 км републиканска пътна мрежа. Тя ще обхваща магистрали и първокласни пътища, както и някои пътища от втори и трети клас, които са в добро експлоатационно състояние.

"Приемаме превозвачите в България като наши партньори, на които трябва да предоставим добри пътища с оглед изпълнението на тяхната дейност и заради търсената пътна безопасност. Търсим конструктивен диалог с бранша", е подчертала Аврамова.

"Въвеждането на тол системата е тежка и трудна, но безкрайно необходима реформа в пътния сектор в България. Близо 70 процента от българите смятат, че е по-справедливо тежкотоварните камиони да плащат повече за пътуване по републиканската пътна мрежа. За да строим и ремонтираме пътища, са ни необходими средства. Изчисленията показват, че за да може Агенция "Пътна инфраструктура" да изпълнява своите задължения и ние да се движим по добра пътна мрежа, са необходими около 1 млрд. лв. годишно", е коментирала още регионалният министър.

"България ще бъде с една от най-евтините като издръжка тол системи - за тази цел ще се изразходват около 15 процента от общия размер на приходите", е информирала още Аврамова.

Тя е коментирала, че очаква множество спекулации относно повишение на цените. Затова Световната банка е изготвила сравнителна таблица за влиянието на новата тол тарифа върху цената на основни хранителни продукти от потребителската кошница. Министър Аврамова е дала пример с Германия, където при въвеждането на тол системата също е имало спекулации за увеличение на цените на продуктите със 7-8 процента, но реалното поскъпване е било с 0,15 на сто.

"С тол системата няма да се превърнем в "убийци" на транспортния бранш", е заявил заместник-министър Николай Нанков. Той е съобщил, че очакваните приходи от тол системата са в размер на 1,160 млрд. лв. годишно. Заместник-министърът е подчертал, че общо около 30 000 км - 10 000 км републиканска пътна мрежа и 20 000 км общински пътища, ще бъдат безплатни за тежкотоварния трафик.

Предстоят нови срещи, включително на експертно ниво, на които да обменим информация, цифри и ключови параметри, да видим тяхното влияние върху формирането на тарифите. На база този обмен на информация очакваме да сближим позициите, е заявил проф.Олег Асенов - и.д. директор на Национално тол управление. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:53 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 11 rate down comment 1
abc
преди 4 години
Ами, нормално е таксите да са най- ниските в Европа- нали и доходите в Бг са най- ниските в ЕС. А тези такси нали чрез цената на превозените стоки и пътници ще бъдат събрани от крайните потребителите.Друг е въпросът, че ако не се спре да се краде така арогантно в пътното строителство и не се подобри качеството на ремонтните дейности по него, и 2 млрд./год да се събират, пак няма да имаме нормални пътища..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 9 rate down comment 3
Shadow1
преди 4 години
Аз не мисля че транспортния бранш може да бъде убит с каквито и дае данъци. Хората изведнъж ще спрат да се придвижват и носят товари ли ? След като махнахме това опасение обаче трябва да отбележа, и че не е добре да се действа като при винетките и като при всички други български такси впрочем - тъкмо се преборят с обществото да наложат дадената такса с някаква цена и после я оставят така с десетилетия, и когато в един момент се окаже, че таксата е станала вече нищожна заради инфлацията, решат да я вдигнат рязко, и айде наново почват протести, спорове, проблеми... Затова да я пуснат с ниска цена но да заложат механизъм за автоматично увеличение всяка година, може да е с плаващ процент да кажем но трябва да се направи предварително, това спестява много проблеми на по-късен етап.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още