След шумна рекламна кампания в края на 2013 година в страната беше спряно аналоговото разпространение на телевизионни канали. Цифровизацията обаче не постигна очакваните резултати, признаха преди време институциите.
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) коментира в началото на април, че преминаването към цифровата телевизия не е изпълнени спрямо очакванията и избраният модел всъщност е довел до отлив на интереса.
В анализ на Министерството на транспорта, което отговаря за развитието на цифровизацията, се посочва, че 16% от домакинствата в момента гледат ефирна телевизия. Преди началото на цифровизацията този процент е бил 18 на сто. През 2014 година броят на потребителите намалява с 20% спрямо 2013 година.
В периода 2012 – 2014 година абонатите на платената телевизия се увеличават с 12%, като само през 2014 година ръстът е в рамките на 5% до 1,83 млн.
Предвид обществената значимост на ефирната цифрова телевизия обаче от транспортното министерство започва обществено обсъждане за бъдещето й. Въпросите към заинтересованите лица можете да намерите на Портала за обществени консултации.