IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Третия лъч на метрото – вече изконсумиран инвестиционен фактор?

Консумирането на инвестицията се случва много по-рано от нейната реализация – с нейното обявяване и строеж, смята арх. Любо Георгиев, "Визия за София"

13:20 | 27.08.20 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg TV Bulgaria</em></p>

Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Първата част от третия лъч на метрото е сериозен инвестиционен фактор, но отчасти той вече е изконсумиран. На базата на миналогодишно изследване за потенциалния ефект от бъдещето разширяване на същата тази линия, се вижда, че консумирането на инвестицията се случва много по-рано от нейната реализация – с нейното обявяване и строеж. Това заяви в ефира на Bloomberg TV Bulgaria арх. Любо Георгиев, ръководител на екип във „Визия за София".

Той добави, че при отварянето на линията вече има издадени разрешения и построени сгради. Пример за това е районът на кв. „Красно село“. „По-големият плюс на тази линия не се изразява толкова в инвестиционни потоци, а в свързването на трудно достъпни, от гледна точка на градския транспорт, квартали", поясни още гостът.

„В рамките на „Визия за София“ бяхме направили проучване за транспортна достъпност на различните квартали до бизнес зоните. Именно тези на „Овча Купел“, „Красно село“, „Левски“ и „Хаджи Димитър“ са най-трудно достъпни“, обясни гостът. 

По думите му „процентите на използване на модалния сплит, т.е. с какво превозно средство се предвиждат гражданите, са останали непроменени дори и след отварянето на толкова станции.

„Необходими са повече стимули, забрани или ограничения за ползване на коли, дори и възможността за комбиниране на коли с метро или друг вид надземен транспорт“, обясни той.

По посока Изток-Запад – направлението, което в момента е затворено от протестиращи, 50% е транзитен трафик, което показва, че центърът на София се използва като магистрала, поясни гостът.

„Много е важно да бъдат намерени обходни маршрути, но не да бъдат ползвани от хора с кола, а от пътуващи в градския транспорт или ако са къси разстоянията  - с колело“, добави той.

Целия разговор вижте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:20 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още