IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Три кандидата искат концесията на летище Пловдив

Издръжката на аеропорта струва на транспортното министерство 1,5 млн. лв. годишно, обяви Ивайло Московски

14:19 | 18.05.17 г.
<p>
	<em>Снимка: летище Пловдив</em></p>

Снимка: летище Пловдив

Три кандидата са подали оферти за участие в откритата процедура за предоставяне на концесия на летище Пловдив,  съобщиха от Министерството на транспорта.

Днес в присъствието на транспортния министър Ивайло Московски бяха отворени офертите на кандидатите. Те са на дружество по Закона за задълженията и договорите "Силк роуд Пловдив Еърпорт" (в което влизат Принц фон Пройзен Кепитал Лимитид АД, Пиктед Кепитал ЛТД и VLJ Consulting), "Консорциум Летище Пловдив" (в който влизат Тракия икономическа зона АД и ПИМК Холдинг Груп АД) и Обединение (Консорциум) между китайската комания "Хайнан" и "Пловдив еърпорт инвест".

Чрез отдаването на концесия на летище Пловдив се цели да бъде привлечен финансово стабилен инвеститор с опит в управлението, експлоатацията и развитието на летища. По този начин ще бъде гарантирано бъдещето развитие на аеропорта. Концесията ще спомогне за подобряване на съществуващата летищна инфраструктура, достигане на заложените международни стандарти и категории, генериране на трафик и развитие на търговските дейности в региона, съобщават още от ведомството.

Срокът на концесията е 35 години. 

Тази сутрин в ефира на Българска национална телевизия (БНТ) Московски обяви, че издръжката на летището струва на ведомството 1,5 млн. лв. годишно, при това без планове да се удължи пистата и да има карго терминал.

Припомняме, че на последното си за 2016 г. заседание правителството в оставка на Бойко Боросов прие решение за откриване на нова процедура за концесиониране на летище Пловдив. Причината бе, че при предходната процедура нямаше подадени оферти.

За липсата на желаещи да вземат аеропорта в Пловдив на концесия стана ясно още през септември миналата година.

При първия кабинет на Борисов беше предложено на инвеститорите да строят карго терминал, но офертата не намери желаещи. Втори път летището беше предложено в цялост, но отново не се намериха кандидати въпреки заявения интерес от различни страни. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:22 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още