Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Туристическият сезон у нас е привидно успешен, твърдят от бранша

Секторът вече изглежда като несигурно място за работа, каза Илин Димитров

Туристическият сезон у нас е привидно успешен, твърдят от бранша

Снимка: Pixabay

На много места в България се наблюдава свръхтуризъм. Няма места в ресторантите и по хотелите. Това няма как да не се отрази на качеството и съответно то в една или друга степен е по-ниско. Това коментира Илин Димитров, председател на Варненска туристическа камара, председател на Асоциацията за подбор на кадри от чужбина и председател на Асоциацията на аниматорите в България, в ефира на предаването “Бизнес старт” по Bloomberg TV Bulgaria.

По думите му хотелите може привидно да изглеждат пълни, но продължителността, както и цените, на които те работят, не им позволява да бъдат ефективни. “Пандемията компресира изключително много туристическия сезон. Миналата година сезон нямахме, което ни постави в тежки условия за началото на този сезон. В момента имаме около два месеца и половина сезон и много желаещи да почиват”, обясни ситуацията гостът.

За разлика от кризата от 2008-2009 г., тази е много по-различно естество. “Предишната беше финансова, но въпреки всичко имаше почиващи. В момента има криза на достъпността. Не може посрещнем чуждестранни гости. Работим на празни обороти или не работим. Биваме постоянно затваряни-отваряни”, коментира Димитров.

По думите на Илин Димитров българският турист е желан, той е добър, но дори ако всички българи решат да почиват в България, то те ще представляват едва около 25-30% от цялата леглова база. 

Още по темата

Много малка част от хотелиерите са решили да инвестират в по-добра база през това време. Тези, които са го направили, са имали инвестиционни намерения отпреди това. 

Компресираният в три месеца сезон отблъсква и работещите в сектора. По думите на госта е огромното предизвикателство да бъдат обучени и задържани българските служители. А за целта трябва те да бъдат мотивирани и да им се заплаща добре, така че те да искат да се развиват.  Димитров посочва и че всяко едно затваряне води до отлив на кадри, а след това отварянето е много по-трудно.

Репутационният удар е дори по-голям от финансовия в тази връзка, защото браншът вече изглежда като несигурно място за работа. Затова този бизнес иска да има ясни условия за затварянията и свързаното с тях подпомагане. Браншът е единен, какъвто от много години не съм го виждал, казва експертът.

Вижте повече във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
0
 
1
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
B мoмeнтa имa

Още от Икономика и политика
Сарийски: Нужна е воля, а не дебати, за да се преодолее демографската катастрофа