IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Управленческата криза в БДЖ – основна причина за упадъка на дружеството

Необходимо финансирането и изпълнението на проектите да се ускори, посочи Йордан Мирчев, бивш председател на транспортната комисия в НС

17:10 | 07.02.20 г.
<p>
	<em>Снимка: БГНЕС</em></p>

Снимка: БГНЕС

За да станат конкурентни българските железници, правителството трябва да изравни условията за автомобилния и железопътния транспорт. За това е необходима по-активна политика на транспортното министерство, това не е отговорност на Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Това каза проф. д-р инж. Йордан Мирчев, основател на Движение за европейско развитие на българските железници, бивш председател на транспортната комисия в Народното събрание, в предаването „В развитие“ по Bloomberg TV Bulgaria.

По думите на Мирчев основният проблем за железопътната услуга у нас е технологичното и техническо изоставане на националния оператор. „Причината за състоянието на БДЖ („Български държавни железници“ ЕАД ) е управленческата криза“, отбеляза той. 

Според госта е необходимо финансирането и изпълнението на проектите да се ускори.

Мирчев говори и за липсата на кадри в БДЖ. „Могат да се купят влакове, но скоро няма да има машинисти, които да ги управляват“, каза той.

Според Мирчев пакет „Мобилност“ е останал недоразбран у нас, тъй като във фокуса на европейската политика в областта на транспорта се извеждат железниците, вече се говори за влакове без въглероден отпечатък.

„Това някои наши евродепутати не го разбраха. Те сведоха пакета "Мобилност" до ограничени виждания“, изтъкна експертът.

„Създаваме индустриални зони, а те нямат връзка с железниците. Трябва да изградим пакет от терминали, където да си взаимодействат автомобилен и железопътен транспорт“.

Вижте повече във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:11 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още