Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Управлението на електрическите тротинетки – само с книжка и задължително с каска

Скутерите ще се движат по велосипедни алеи, но скоростта не трябва да превишава 25 км/ч

Управлението на електрическите тротинетки – само с книжка и задължително с каска

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group

Министърът на вътрешните работи съобщи от парламентарната трибуна, че „водачите на тротинетки задължително трябва да са с каска и книжка“. В същото време на страницата на Държавната агенция "Безопасност на движение по пътищата" е качен проект за обществено обсъждане за изменение на Закона за движението по пътищата, в който такива изисквания не са залегнали. Това становище изпрати до медиите д-р инж. Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.

Още по темата

Липсата на координация между институциите създава хаос и ни превръща в шизофренна държава. Институтът за пътна безопасност настоява премиерът Бойко Борисов да извика отговорните министри и да изясни на кого да вярваме”, посочи той.

“МВР е готово с предложения за промени в Закона за движение по пътищата, които да регламентират използването на електрически тротинетки. След предвидени работни срещи е изработен проект, който е в процес на обсъждане с Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“, обяви от парламентарната трибуна министърът на вътрешните работи Младен Маринов.

По думите му предложенията са в няколко насоки, но основните предвиждат право да управляват тротинетките да имат само хора, навършили 16 години и притежаващи една от категориите, изброени в Закона за движението по пътищата.

„От МВР отчитаме тенденциите при електрическите превозни средства и тяхната популярност в България и други европейски страни. Без съмнение липсата на ясни правила при използването на електрически скутери е съществен фактор и предпоставка за настъпването на транспортни произшествия“, обясни Маринов.

Предложенията предвиждат още тротинетките да се управляват задължително с каска и светлоотразителни елементи по облеклото. Освен това те ще трябва да се движат само по велоалеите, а когато няма такива – възможно най-вдясно в платното за движение. На общините се дава право да определят и допълнителни зони, в които да забраняват тяхното движение. За скутерите ще е забранено да се предвижват по пътища и улици, по които максималната разрешена скорост е над 50 км/ч, а самите те не трябва да превишават скорост от 25 км/ч.

Обсъжда се и възможността за въвеждане на режим за регистрация на по-големите електрически скутери.

„В МВР сме за правно регламентиране на този вид нови моторни средства, но не сме против развитието на екологичния транспорт. Подкрепям бъдещето, което вече е пряко свързано с електрическите двигатели, щадящи околната среда“, посочи Младен Маринов.

Investor.bg припомня, че според неофициална информация в България към момента има около 60 хиляди електрически тротинетки, а прогнозите са за все по-масовото им навлизане в големите градове. В тази връзка е изключително важно регламентирането на основни правила за безопасност да се случи в максимално кратки срокове.

По статията работиха: Петя Стоянова, редактор Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (4)

0
 
1
 
4
преди 10 месеца
Няма профилна снимка
а двама ако тичат и се блъснат кой е виновен, лявостоящия?
0
 
1
 
3
Shadow1 до: d333
преди 10 месеца
Няма профилна снимка
Същото което става и когато колоездач блъсне еди какво си, не е трудно да се сетиш че нищо не става, всеки се оправя както може. България има проблем с налагането на законите и когато продължават да пишат още такива тежки обвързващи закони не помагат за справяне със ситуацията. Помагат просто за увеличаване на нарушителите защото хората няма да могат да го спазват. Аз често виждам каруци по пътищата например...
0
 
2
 
2
преди 10 месеца
Няма профилна снимка
Хем си прав, хем не....
Какво става, ако тротинетка блъсне кола или пешеходец? Кой плаща за щетите, ако няма застраховка гражданска отговорност?
И как се гарантира, че управляващия тротинетката по улициата познава пътните знаци?
0
 
6
 
1
преди 10 месеца
Няма профилна снимка
И този проект го опорочиха с регулации. Очаквайте скоро, и застраховки, винетки и прегледи за тротонетките. А за каруците по пътищата защо не се изисква правоспособност и каски.

Още от Икономика и политика
Кадър на деня за 12-и август