IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

В България се произвеждат над 120 марки бира, само през 2019 г. новите са 20

Пивоварите очакват дъждовното лято да забави пазара

18:19 | 18.07.19 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Близо 480 милиона лева е оборотът на пивоварните предприятия, които са продали 5,5 милиона хектолитра бира  в България през миналата година. Производството на бира в страната възлиза на 5,1 милиона хектолитра, като за същия период на пазара са позиционирани 35 нови продуктови предложения. С тях марките пенлива течност са над 120. Вносната бира е 308 хиляди хектолитра, а износът, който е за 187 хиляди хектолитра, е с 44% ръст, съобщиха от Съюза на пивоварите в България (СПБ) в навечерието на професионалния си празник – Илинден.

Въпреки добрите новини, пивоварите стават все по-предпазливи в прогнозите за бирения пазар през тази година. Заради дъждовното лято и по-слабия туристически поток вече има спад в продажбите на бира с 4-5%, констатираха от бранша и коментираха, че пазарните резултати за тази година не са оптимистични, ако тези тенденции не се променят през целия пиков за бирата летен сезон.   

От Съюза отчитат, че консумацията на бира на глава от населението в страната през миналата година е  75 литра. Твърдо се запазва и тенденцията за увеличаване дела на продажбите в кенове и намаляване на дела на пластмасовите бутилки. Продажбите на бира на „студения  пазар” (хотели, ресторанти, кафенета) вече 10 години продължават да са в стагнация и в сравнение с реализацията през „топлия пазар” (магазинната мрежа)  за 2018 г. са в съотношение 20% към 80%, показва анализът на пивоварите.

Финансовите отчети на членовете на СПБ за 2018 г. показват, че внесените от тях към бюджета акцизи и ДДС са почти 130 милиона лева. 

Капиталовите инвестиции на пивоварните компании  през миналата година са 46 млн. лева, а за първите шест месеца на тази година  вложенията в дълготрайни материални активи вече надхвърлят 21 милиона лева.

„Само през шестте месеца на тази година членовете на СПБ са предложили на почитателите на пивото 20 нови марки бира с различни стилове и дори бутикови предложения.” коментира Ивана Радомирова, изпълнителен директор на Съюза на пивоварите. 

Последните данни показват, че в началото на лятото 55% от българите над 18 години пият бира поне веднъж седмично, 60% от активните потребители определят пивото като най-подходящото за тях питие, а 44% са категорични, че при умерена консумация бирата е част от здравословния начин на живот.

Най-големите любители на кехлибареното пиво са мъжете на възраст 40-49 години, които пият бира 10-11 пъти месечно. При дамите най-активните почитатели на пивото са в същата възрастова група, но те консумират пенливата напитка шест пъти в месеца.

За поредна година най-често бирени наздравици се вдигат в Монтана – поне 13 пъти месечно, и почти толкова в Русе. Дамите от Монтана остават най-верните фенове на пивото и поне десет пъти в месеца си пийват бира.

Съюзът на пивоварите в България посреща все по-високите изисквания и очаквания на потребителите с образователната кампания "Национална бирена академия". С медийни пътуващи семинари в пивоварните, експертни събития, научни факти и резултати кампанията представя съвременния „път на пивото” – от суровините, през сложните технологични процеси до крайния продукт в чашата на потребителя.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:10 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още