Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

В полза на българските превозвачи ли е промененият пакет „Мобилност”?

Евродепутати са променили възгледите си по темата в последния момент, Германия и Франция остават непреклонни за пакет "Мобилност", каза Андрей Новаков

В полза на българските превозвачи ли е промененият пакет „Мобилност”?

Снимка: БТА

Процедурата за приемане на пакета „Мобилност” започна в полза на българските превозвачи. Дебатът и гласуването на транспортната комисия в Европарламента вчера приключи с приемане на всички предложения за промени, внесени от българските евродепутати.

Изпълнена е първата точка, която беше изключително важна. Вчера беше гласувана т.нар. Директива за командироване на работници в чужбина. Това е много важна стъпка. Оттук нататък предстои още много работа. Важно е да се отбележи, че нито за минута не сме спрели да отстояваме позицията на бранша на българските превозвачи”, заяви по Нова телевизия зам.-министърът на транспорта Ангел Попов.

Европейският парламент в Брюксел гласува текстовете от т. нар. „Закона Макрон”, който изкара засегнатите превозвачи с камионите по улиците на България и Белгия. Родните превозвачи заплашиха дори с референдум за излизане от ЕС, ако пакетът "Мобилност" не бъде променен. 

Още по темата

Решенията на транспортната комисия, които касаят българските превозвачи, предвиждат те да могат да пренощуват в кабината на камиона без да са длъжни да спят в хотели; да могат да избират къде и кога да почиват и да взимат месечната си почивка, но преди това ще трябва да уведомят работодателите си, които от своя страна трябва да заплатят социални осигуровки в размер, приет в страната, на чиято територия се намират. Процедурата засега е само в начална фаза. Предстои тя да мине през още няколко етапа.

Относно изказването на вицепримиера Красимир Каракачанов, че страната ни трябва да заеме по-твърда позиция относно проблемите на транспортния бранш, Ангел Попов коментира с думите: „Трябва да има дипломация, без обаче да отстъпваме от нашите национални интереси”.

Евродепутатът Андрей Новаков определи одобреното от ЕП като значителен успех.

Усилията на премиера и на министър Московски дадоха резултат, защото това беше плод на много дълги преговори и усилия, каза евродепутатът по БНТ.

С оглед на това, че отпаднаха повече от 3/4 от тези наистина неприемливи за българския бранш мерки, аз считам, че това беше значителен успех, посочи той. И обясни, че евродепутати са променили възгледите си по темата в последния момент по част от поправките. "Получихме подкрепа от колеги, които се колебаеха", "колегите от Германия и Франция останаха непреклонни до последно", подчерта той.

Оттук насетне остава пленарно да гласуваме само мандат за преговори, не и мнение по текстовете, които приехме, каза Новаков.

По статията работиха: Евгения Маринова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

3
 
3
 
3
dobri до: mapto
преди 1 година
Няма профилна снимка
Типична черта на българина е да говори по теми от които нищо не разбира. По-добре си трай.
2
 
5
 
2
преди 1 година
Изобщо не надувайте фанфарите. Една комисия не значи гласуване там, де Макарона им к'ъде 60% поддръжници. ЕП се интересува от процеси, комисиите са врменно положение на нещата.
5
 
3
 
1
преди 1 година
Няма профилна снимка
Очевидно лобизмът на българските „предприемачи“ е силно дискриминационен срещу българските шофьори. С това отношение нищо чудно, че хората предпочитат да работят за чуждестранни работодатели. Вярно, че са неграмотни, но толкова късогледи предприемачи не могат да съществуват извън условията на българската корупционна среда.

Още от Икономика и политика
Източници от германското правителство: VW избра Измир