IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Вл. Владимиров: Концесията на Летище София може изцяло да реши проблемите на БДЖ

Синдикатите продължават да са твърдо против този план

11:19 | 16.05.16 г. 4
<p>
	Владимир Владимиров.&nbsp;<em>Снимка:&nbsp;Bloomberg TV Bulgaria</em></p>

Владимир Владимиров. Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Концесията на Летище София може изцяло да реши проблемите на БДЖ – да бъдат покрити напълно задълженията на железницата и да останат средства за закупуването на нови мотриси. Това коментира пред Bloomberg TV Bulgaria Владимир Владимиров, изпълнителен директор на „Холдинг БДЖ“.

Припомняме, че управляващите очакват близо 600 млн. лв. приходи от концесията на аеропорта, като поставиха условието концесионните такси за 35-годишния срок да бъдат платени още в началото, за да бъдат погасени задълженията на БДЖ.

Синдикатите обаче са против този план. „Не може да съсипеш едно, за да оздравиш друго“, така инж. Марио Нинов от КТ „Подкрепа“ коментира тази идея пред Bloomberg TV Bulgaria

Владимир Владимиров смята, че 2016 г. е решаваща за развитието на дружеството. Той заяви, че през 2015 г. са подобрени резултатите не само на товарните превози, а и на всички дружества в холдинга.

Загубата на „БДЖ Товарни превози“ е намалена от 20 млн. лв. на 8 млн. лв., на „БДЖ Пътнически превози“ от 12 млн. лв. на 10 млн. лв., а на  холдинга – от 12 млн. на 5 млн. лв. 

Загубата на цялата група е намалена от 50 млн. лв. на 30 млн. лв. Във всички дружества има подобрение на финансовите резултати, това продължава и през първите три месеца на тази година, каза Владимиров.

Сега е моментът да продължи политическият консенсус за това, че БДЖ трябва да бъде оздравено и да продължи съвместната работа на синдикатите и ръководството, заяви Владимиров.

„Само задълженията към банки от 630 млн. лв. са намалели на 245 млн. лв. Виждате какво усилие е направено в железницата“, настоя той.

След като преди дни стана ясно, че няма желаещи да купят „БДЖ Товарни превози“, той обясни, че приватизацията е трудно да бъде осъществена в момента. Причините са промени в структурата на индустрията и товарите, както и поради факта, че тежката индустрия отстъпва като пазарен дял за сметка на услугите, които имат малка нужда от товари.

В същото време, за да бъде една компания печеливша, трябва да вози на дълги разстояния, каза Владимиров и даде пример с австрийската компания „Рейл карго“, която работи на територията на няколко държави.

Необходими са реформи, не може тази компания да живее в 80-те години, коментира Марио Нинов.

Той заяви, че след като Христо Ковачки има лиценз за собствена частна жп компания и така БДЖ загуби товарите от мините на бизнесмена, това не е толкова голяма загуба. Възможно е освобождаването от тези товари да разтовари БДЖ от превоза на голям обем товари на ниска цена, смята той. 

Дружеството за товарни превози трябва да бъде оздравено финансово и да бъде конкурентно, заяви той.
Нинов се обяви за въвеждането на тол таксите, защото по думите му в момента „с пари на данъкоплатците финансираме чужди автомобилни превозвачи всяка година“.

Още видео материали можете да видите в сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:45 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

5
rate up comment 0 rate down comment 0
fred13
преди 7 години
Оппааа ... Леко леко баце , още леля не те е направила и управител на летището....!!!А дали с парите от БДЖ не може да се оправи летището ?С чужда пита не прави помен .....!!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 13 rate down comment 3
Pronto
преди 7 години
Защо синдикатите не дадат пари? Стига само са взимали.А концесията на летище София трябва да се случи, за да се спре източването му - нещо, което е много удобно за бизнес аверите на синдикалните лидери. Сега само концесионната вноска от едно от летищата Бургас или Варна е по-голямо от цялата печалба на летище София, като отделно са нарастващите му дългове - наскоро осъдено на 40 и няколко милиона.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 14 rate down comment 0
misanthrope
преди 7 години
Написал е в прав текст това, което и аз написах в коментара под статията, че няма кандидати за БДЖ-Товарни. И ПАК - трябва ни първо ЖП инфраструктура и оттам вече може нещо и да стане. Ясно е, че за да има смисъл, трябва да се кара и международни влакове, както и да се предложи по-читава услуга. Е не може София-Белград да се пътуват 400 км за 12 часа. Кой е луд да ползва ЖП? До Будапеща или Любляна хвърля 24 часа! До Варна - през Враца КО?Е как да стане?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 11 rate down comment 1
2105
преди 7 години
Ще им решим проблемите, докато не си направят нови.Докога.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 7
data
преди 7 години
ха-ха-ха на германците им писна и забиха вилицата в масата :) Да се обзаложим ли че спечелилият концесията на летището ще е немска фирма ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още