IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Вторият кандидат за концесията на Летище Пловдив няма да обжалва прекратяването ѝ

Процедурата по обжалване може да блокира новия конкурс, мотивираха се от "Консорциум Летище Пловдив"

12:12 | 16.10.18 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;plovdivairport.com</em></p>

Снимка: plovdivairport.com

"Консорциум Летище Пловдив", в което влизат компаниите ПИМК и Тракия икономическа зона, няма да обжалва прекратяването на процедурата за концесията на аеропорта. Мотивите на пловдивските дружества са, че ако обжалват процедурата, то може да блокират за поне две години новия конкурс, който беше анонсиран от Министерството на транспорта, съобщи в прессъобщение консорциумът.

„Нашата концепция още от самото начало бе регионът да се развива чрез изграждането на модерно и работещо летище. Нещата по една или друга причина много се забавиха – с процедурата, след това с отказалия се кандидат и другите решения след това. Ние не искаме да сочим някого с пръст, или да показваме кой колко е голям. Ако влезем в дългата процедура по обжалване, то това ще блокира новия конкурс ,а и ще противоречи, на всичко това, което искахме – регионът да се развива с работещо летище”, обясни Васил Лясков от "Консорциум Летище Пловдив".

Той се надява от Министерството да стартират час по-скоро нова процедура и да бъде избран концесионер, който да положи нужните грижи за стратегическия обект.

Investor.bg припомня, че миналата седмица правителството реши да прекрати процедурата за концесия на летището в Пловдив по предложение на транспортния министър Росен Желязков. До решението на кабинета се стигна, след като консорциумът между "Хайнан" и "Пловдив Еърпорт Инвест" обяви, че няма да има възможност да сключи концесионния договор, въпреки че спечели процедурата.

Процедурата беше открита с решение на Министерски съвет от 30 декември 2016 г.  Новият министър на транспорта Росен Желязков предложи на Министерския съвет да прекрати процедурата за концесия на летище Пловдив, като се аргументира, че процедурата следва да бъде съобразена и проведена в съответствие с новия Закон за концесиите, с който се въвеждат разпоредби на европейска директива за възлагане на договори за концесии.

Сегашната процедура за възлагане на концесия на летище Пловдив беше открита и проведена по правилата на отменения Закон за концесиите, обясниха от транспортното министерство.

Министрите решиха, че процедурата е открита и следва да приключи при условията на отменения Закон за концесиите.

Законът за концесиите (отмененият) поставя в оперативната самостоятелност на концедента (Министерския съвет) да реши дали да предложи на класирания на второ място участник в процедурата да сключи концесионния договор.

Налице е съществена разлика в офертите на участниците, класирани съответно на първо и второ място, посочва се в решението на кабинета – по размер на инвестициите и на концесионното плащане.

Новият Закон за концесиите е приет след приемане на решението на Министерския съвет за откриване на процедура за предоставяне на концесия на летище Пловдив. Икономически и правно оправдано е процедурата за предоставяне на концесия на летище Пловдив да бъде проведена при условията и по реда на новия Закон за концесиите. Концесионният договор е дългосрочен, установява трайна връзка между страните, като очакванията са за сериозни инвестиции, развитие на летището и подобряване на качеството на летищните услуги.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:57 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още