IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Зарядна станция за водород като част от електрификацията ще има през 2023 г.

Налага се оптимизация на обществения транспорт, съветва д-р Благой Бурдин от Института по електрохимия и енергийни системи към БАН

14:58 | 30.09.21 г.
Зарядна станция за водород като част от електрификацията ще има през 2023 г.

„Колкото по-неудобен става градският транспорт, толкова по-малко ще бъде използван. За да бъдат привлечени повече пътници, има нужда от повече транспортни средства, да се дефинират по-добре потоците и да се оптимизират линиите на градския транспорт“, коментира той и прогнозира, че електрическата енергия ще ускори процеса по навлизане на екологичен обществен транспорт. 

Според д-р Бурдин в даден момент ще се ограничи броят на личните автомобили и ще се наложи хората да се преориентират към обществения транспорт. Причината, по думите му, е в това, че няма да има достатъчно енергия, пък и управлението на личен автомобил ще е по-скъпо заради цените на тока.

„Личният електромобил и електрическият градски транспорт се нуждаят от възобновяема енергия, а съвместимостта на пътници в градският ще бъде много по-ефективна“, посочи експертът.

Той смята, че заради финансовите загуби от по-малкото пътници, които използват градски транспорт, за които съобщава Столична община, се налага оптимизация, заради което общината съкращава 40 превозни средства.

„Затова в краткосрочен аспект градският транспорт трябва да е максимално удобен като се създаде по-добра маршрутизация. А в дългосрочен план да е максимално енергийно ефективен“, съветва д-р Бурдин.

Той подчерта, че в другите градове в България състоянието на градския транспорт е доста по-лошо от това в столицата, затова трябва да се рекламират новите и модерни автобуси, за да се насочи вниманието на хората към обществения транспорт.

„Преходът към електрификация при нас се случва доста трудно и хаотично. Трудността идва от това, че трябва да се рестартира цялата система. От един транспорт и инфраструктура от изкопаеми горива – към транспорт от изцяло възобновяеми източници“, напомни Благой Бурдин.

Той е на мнение, че изоставането на България в изграждането на зарядна инфраструктура е поради факта, че това е скъпа инвестиция, а и се изискват и достатъчно електромобили.

По какви научни проекти работи д-р Бурдин, които са с практически приложение в транспорта? Кога екологичният обществен транспорт ще стане факт в нашата страна? Каква е ролята на общините за развитието на транспортната инфраструктура?

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на "Бизнес старт" вижте тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:28 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още