Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Защо ремонтът на една магистрала е по-скъп от строежа ѝ?

От понеделник започва поправката на участъка от Чирпан до Стара Загора от автомагистрала „Тракия“, обявиха от АПИ

Защо ремонтът на една магистрала е по-скъп от строежа ѝ?

Снимка: АПИ

Ремонтът на отсечката от Чирпан до Стара Загора от автомагистрала „Тракия“ е по-скъп от строежа й. Това е така, защото изграждането е било преди 17 години, а тогава цените са били различни, най-малкото трудът е бил по-евтин. Това се разбира от думите в ефира на Нова телевизия на Иван Досев, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ).

Въпросната отсечка придоби особена популярност в последната година. Тя е в експлоатация от 2007 г. но поради лошото състояние на трасето и в двете посоки, скоростта на движение бе ограничена до 90 км/ч. в края на 2019 г.  Мястото е много любимо на Пътна полиция, които се похвалиха в началото на лятото, че след поставяне на камера в района, до края на юли 4546 водачи са били глобени за превишение на скоростта в участъка. Там често стават и катастрофи.

Според предварителните оценки ще са нужни около 60 млн. лв. само за ремонта на платното в посока Бургас. 

Още по темата

„Ясно е, че ремонт трябваше отдавна да се направи. Този участък е строен в едно друго време, през което цените са били различни. Не може да очаквате за една отсечка, строена преди 17 години, че ремонтът й ще е по-евтин. Цената, която е определена, е съгласно нашия договор с дружеството „Автомагистрали“, и е реална. Това, което се твърди, че е без поръчка и без търг, не е вярно“, обясни. Досев.

От думите му обаче не стана ясно кога реално ще бъде финализиран ремонтът, който трябваше да започне и приключи в рамките на 3 месеца. „Правихме едни планове как цялото платно ще успеем да го ремонтираме тази година, обемът работа е огромен. Увеличихме участъка, беше 40 км, сега искаме да ремонтираме 52 км, като с това увеличение се повиши значително и обемът работа. Графиците и плановете, които правихме, очевидно няма да се изпълнят и няма да сме готови за 3 месеца“, каза Досев.

По думите му ремонта по участъка от 156-ти до 168-ми километър започваме от понеделник, 5 октомври. „Там е по-лек ремонтът и ще приключи за няколко дни. В следващия вълнообразен участък ще е по-сериозен. Ще се пипат основните пластове и съответно дейностите ще отнемат по-дълго време“, добави той.

По статията работиха: Ралица Пейчева, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (7)

0
 
6
 
7
преди 2 месеца
Щото ГЕРБ за крадци. Бай Ганьо в съвременен вариант.
0
 
6
 
6
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Щото се е крало, краде се и ще се краде с всички части на тялото, включая и отворите!
Гарантирано от ГЕРБ!
2
 
4
 
5
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
защото Герб и баш мутрата са крадци и некадърници...дай следващия въпрос и да е по труден, моля!
1
 
7
 
4
driverf1 до: driverf1
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
След като е по скъпо да се ремонтира,нека се изгради успоредно нова магистрала в участъка,който е за ремонт.....
Изглежда има някаква цензура.... ,Не ми поства цялото мнение.....
4
 
0
 
3
driverf1 до: driverf1
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
"Защо ремонтът на една магистрала е по-скъп от строежа

Още от Икономика и политика
А. Добрева: Европейските средства за бизнеса у нас не се усвояват правилно