Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Защо Варна става пример за интелигентен туризъм?

Трябва да се дигитализира културното наследство, за да рекламираме българските дестинации, казва експерт

Защо Варна става пример за интелигентен туризъм?

Снимка: Evgeniy Maloletka/Bloomberg

България изостава от европейските страни по отношение на интелигентния туризъм, но се работи в тази насока. Интелигентната дестинация е иновативна, изградена върху инфраструктура от най-съвременен технологичен вид. За пример може да се даде Варна, която всяка година участва в конкурса "Европейска столица на интелигентния туризъм". Градът се старае да работи по четирите стълба, по които се оценява дали дестинацията е интелигентна. Това съобщи в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Даниела Стоева, основател и управител на "Тандем Травъл" и член на Консултативния съвет по туризъм към Столична община.

Още по темата

“София също има потенциал и ако не тази година, то следващата ще има самочувствието да кандидатства в конкурса“, посочи тя.

По думите на Стоева концепцията за интелигентния туризъм е много интересна, като тя е продукт на съвремието и технологичното развитие.

“Интелигентният туризъм предвижда интегриране на информационните и комуникационни технологии в цялата верига на туристическия продукт и туризма като цяло. Отговорността към околната среда има много голямо влияние в тази концепция”, коментира тя.

Управителят на "Тандем Травъл" обясни, че за да бъде една дестинация интелигентна, тя трябва да е изградена върху инфраструктура от най-съвременен технологичен вид.

Стоева добави, че устойчивото развитие на дестинацията трябва да е предвидено; да са планирани мерки за повишаване на качеството на преживяване на посетителите и на качеството на живот на жителите ѝ.

Според Стоева конкурсът, започнат от Европейската комисия, може да се използва като добър маркетингов инструмент от победителите в него, а съревнованието между дестинациите би било полезно за самите тях. Тя подчерта, че всеки град може да направи необходимото, за да се превърне в дестинация за интелигентен туризъм.

„България изостава в дигитализирането на културното наследство”, заяви експертът и потвърди, че върху това трябва да се поработи, за да знаят хората за тези дестинации и да имат желание да ги посетят.

Кандидатурите за европейска столица на интелигентния туризъм от третото издание се подават до 16 юни и са в четири категории: устойчивост, достъпност, дигитализация и културно наследство и творчество. Седем финалисти ще представят кандидатурите си пред специално жури, което ще избере две европейски столици за интелигентния туризъм за 2022 г.  

Как интелигентният туризъм осъществява взаимодействие между посетителите и местното население?

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Видеа с всички гости на предаването “В развитие” гледайте тук.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
БАБХ започва проверки в обектите за производство и продажба на сладолед