Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Застрахователите предлагат да отпадне стикера за „Гражданска отговорност“

Общата икономия от мярката, свързана единствено с изработването на лепенките, е около 10,44 млн. лв., твърдят от АБЗ

Застрахователите предлагат да отпадне стикера за „Гражданска отговорност“

Снимка: БГНЕС

Асоциацията на българските застрахователи (АБЗ) предлага отпадане на стикера, предназначен за удостоверяване на наличието на сключена застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите. Според бизнеса стикерът не е необходим с оглед съществуващите възможности за удостоверяване и контрол по електронен път за наличието на валидна застраховка „Гражданска отговорност“.

Полиците се издават единствено и само чрез Единната информационна система за оценка, управление и контрол на риска (ЕИСОУКР), респ. от информационните системи на застрахователите, които са във връзка с нея. Това позволява всяка сключена полица да се отчита в реално време в Информационния център към Гаранционния фонд (ГФ), а контролът се извършва по електронен път, уточняват от АБЗ.  

Според асоциацията отпадането на стикера ще позволи да бъдат спестени значителни средства/ресурси, които натоварват цената на задължителната застраховка. 

Още по темата

Отпадането на стикера би довело до пряка икономия за клиентите от стойността на самите стикери. В момента в премията по всяка застраховка е калкулирана и цената на стикерите с единична стойност 1,40 лева за брой, като при разсрочено плащане на 4 вноски сумата нараства до 5.60 лв. Общата икономия от отпадането на стикера, свързана единствено с изработването  му, се  изчислява на около 10,44 млн. лв., изчисляват от АБЗ.

Отпадането на стикера би довело също до икономия на значителният административен и финансов ресурс, който застрахователната индустрия ангажира за получаването, обработването, администрирането и отчитането на стикерите.

Това би улеснило и сключването на застраховката онлайн и от разстояние, както и  безналичните плащания на премии/вноски по полицата.

Отпадането на стикерите ще допринесе за сключването на „Гражданска отговорност“ онлайн, тъй като тогава присъствието на клиент в офис на застрахователя няма да е необходимо.

Настоящата ситуация, свързана с извънредното положение, причинено от пандемията от COVID-19, категорично демонстрира смисъла и необходимостта от пълноценно дигитализиране на процеса по сключване на застраховката, категорични са от асоциацията. 

АБЗ счита, че отпадането на стикера за задължителна застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите е необходимо и ще бъде навременно, като ползите ще бъдат както за бизнеса, така и за потребителите на застрахователни услуги. За реализацията на това предложение са необходими промени в  Кодекса за застраховане и други нормативни актове и АБЗ е готова да сътрудничи в това отношение, за постигане на резултат в полза  на цялото общество.
АБЗ е изпратила предложението си към КФН и ще запознае с него и други компетентни по проблема държавни органи, се казва  още в съобщението.   

По статията работиха: Ралица Пейчева, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Дават 50 млн. лв. за увеличение на заплатите на университетските преподаватели