Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Затварят за ремонт Околовръстното в София между "Младост" и "Горубляне"

Ремонтираният участък ще остане затворен до 10 септември, съобщават от АПИ

Затварят за ремонт Околовръстното в София между "Младост" и "Горубляне"

Снимка: АПИ

От днес по обяд затварят за ремонт и разширение столичното Околовръстно в участъка между „Младост“ и „Горубляне“, съобщават от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ). Ремонтираният участък ще бъде затворен до 10 септември.

Поради изграждането на нов надлез при 40-ти км от Софийски околовръстен път се спира трафикът и в двете посоки, като преминаващите транзитно автомобили ще бъдат отклонявани от автомагистралите „Струма“, „Тракия“ и „Хемус“ по Северната скоростна тангента. Локалният трафик ще може да използва бул. „Александър Малинов“ и бул. „Цариградско шосе“, както и ул. „Самоковско шосе“ в кв. „Горубляне“ и ул. „Инж. Георги Белов“, които свързват кв. „Горубляне“ и кв. „Младост“.

Предвижда се разрушаване на стария надлез и изграждането на ново модерно съоръжение. Старият надлез е построен преди повече от 40 години и оттогава не е основно ремонтиран, изчерпал е своята годност и е опасен, обясняват от АПИ.

С разширението на над 6 км от Софийския околовръстен път в отсечката от пътен възел „Цариградско шосе“ до пътен възел „Младост“, което стартира през октомври м. г., съществуващият двулентов път ще бъде реконструиран в 6-лентов със средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари.

С новото трасе ще се осигури връзка между автомагистралите „Струма” и „Тракия”, ще се улесни транзитният трафик от АМ „Европа“ и връзката с граничните пунктове с Турция и Гърция. Инвестицията е за 142,7 млн. лв. с ДДС и е от републиканския бюджет.

Още по темата

В същото време председателят на АПИ Георги Терзийски съобщи пред Нова телевизия, че строителните дейности на всички обекти се извършват по график независимо от епидемичната обстановка. “Строителството на е спирало, единственото, което може да ни повлияе и на което ние не можем да влияем, е времето. На АМ “Тракия” ремонтът на петте съоръжения ще завърши до края на юни, но финалните дейности – полагане на хидроизолация и асфалтови дейности, много зависят от това да не вали и се надявам, че времето ще бъде благосклонно”, коментира Терзийски.

Той посочи още, че на АМ “Хемус” ремонтните дейности се извършват поетапно. След тунел “Витиня” в посока Варна се работи на две съоръжения, които не са ремонтирани от тяхното изграждане през 80-те години на миналия век.

Усилено се ремонтира и тръбата на тунел “Витиня” в посока София и плановете са до края на годината да е готова и да улесним пътуването по АМ “Хемус” в този участък, каза Терзийски. Всички дейности по доизграждането АМ “Хемус” в новите участъци също вървят по график, посочи председателят на АПИ. Той каза още, че процедурите се извършват в срок и със съответната бързина, така че АМ “Хемус” да бъде завършена според поетите ангажименти до 2024 година.

За предстоящата рехабилитация на близо 47 км от второкласния път Русе – Кубрат, председателят на АПИ съобщи, че тя ще бъде финансирана от Оперативната програма “Региони в растеж”. Процедурите, които АПИ трябваше да извърви, са на финален етап и със завършването им ще може да  започнат и ремонтните дейности, които хората очакват, каза още Георги Терзийски.

По статията работи: Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

1
 
1
 
1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Велоалеи?

Още от Икономика и политика
Политическите реакции след предложението на Борисов за ВНС и нова Конституция