IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Завършването на магистрала "Хемус" се отлага за след 2027 г.

За два участъка всички процедури започват отначало, защото се налага промяна на трасетата, обясни регионалният министър в парламентарния контрол

10:00 | 22.01.22 г. 3
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Агенция &quot;Пътна инфраструктура&quot;</em></p>

Снимка: Агенция "Пътна инфраструктура"

Завършването на недостроената магистрала „Хемус“ се отлага за след 2027 г. Това стана ясно от отговор на министъра на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов на въпрос на депутата Кирил Симеонов от партията „Има такъв народ“, представен в рамките на парламентарния контрол.

Контролът се състоя късно снощи.

Най-скоро ще бъде завършен участъкът до разклона за с. Дерманци, който се строи в момента – до август т.г., обясни Караджов. На финален етап е и строителството на отсечката Буховци – Белокопитово, допълни той.

За подучастъците Дерманци – Каленик и Каленик – Плевен сроковете за завършване на строителството са през 2023 г.

В отсечката Плевен – Велико Търново, част от която са участъците Плевен – Летница, Летница – Павликени, Павликени – Куцина/Велико Търново, трябва да приключат отчуждителните процедури. Срокът за завършването им е от 36 до 42 месеца след откриване на строителна площадка, което означава, че трябва да са приключили всички процедури по ОВОС, отчуждения, изработване на технически проект и издаване на разрешение за строеж.

За подучастъците 7 и 8 от магистралата – от Велико Търново до Попово и от Попово до Лозница, ще трябва да се променя трасето, което ще наложи и провеждането на нова ОВОС, както и препроектиране. Първият участък ще се удължи с около 3 км, а втория – с 4 км, обясни Караджов.

За тези два участъка най-ранният срок за завършване на строителството е „късната 2027 г.“, обясни регионалният министър.

За участък 9 (Лозница-Буховци) има готов технически проект, строителството ще може да започне през 2023 г., а срокът му е 30 месеца.

Той подчерта, че съкращаване на срокове за процедури не е възможно без законови промени.

Преди седмица, на работна среща на Гроздан Караджов с представители на Агенция „Пътна инфраструктура“, строителния контрол и държавната компания „Автомагистрали, която получи над 2 млрд. лева за довършването на магистрала „Хемус“, стана ясно, че за 2022 г. трябва да се предвидят още почти 1 млрд. лева за продължаване на работата по магистралата.

През миналата година правителството изтегли обратно 500 млн. лева от авансово платените 2 млрд. лева на „Автомагистрали“, след като се разбра, че то е раздало 1,5 млрд. лева на множество фирми, които да строят вместо държавното дружество.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:59 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

3
rate up comment 5 rate down comment 2
Oбичам България
преди 2 години
Не мисля, че някой е вярвал на обещанията за 5 моста, 3 тунела и завършване на всички АМ за 4 години.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 1
Momchil_Matev
преди 2 години
Накрая Бойко ще каже: "Добре, че бях аз да дам парите, докато бях на власт. Иначе и толкова нямаше да има."
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 1
evlogi
преди 2 години
Пфу..Уж по две магистрали на година щяхме да получаваме, пък тя ква стана...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още