Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Зорница Мълчанкова – предприемач на проект със сърце

Баскетболистката от Гоце Делчев спечели наградата на "Академия местни предприемачи" от Центъра за предприемачество „Ринкърс“ и Филип Морис България

Зорница Мълчанкова – предприемач на проект със сърце

Илюстрация: Pixabay

Кой ли ще даде пари за клуб, регистриран преди два месеца. За инициативата бях одобрена, преминах обучение, което ми даде информация как да реализирам бизнес плана си и дали има нужда от него точно в нашия край.

Това сподели Зорница Мълчанкова , която основа собствен баскетболен клуб в родния си град Гоце Делчев, където тренира млади таланти.  Идеята ѝ е забелязана и тя е отличена като вдъхновител и млад предприемач за 2018 г. на "Академия местни предприемачи" от Центъра за предприемачество „Ринкърс“. Тя и баскетболният ѝ клуб „Яворов“ получиха 10 хиляди лева от наградния фонд на Филип Морис България като най-добър проект в конкурса за млади предприемачи.

Още по темата

„Преди да спечеля казах, че съм благодарна, че присъствах на обученията. Нашият обучител ми каза: Както и да го мислите, каквото и да правите, журито вижда идеята със сърце. Наистина пред журито представих идеята с цялата си душа и сърце. И те го усетиха“, каза тя.

Зорница Мълчанкова е сред участниците, които получиха възможност да реализират мечтата си, благодарение на инициативата на Фондация ВСause да даде шанс на подпомогне местни общности  в тютюнопроизводителни региони в България – Кърджали, Хасково, Силистра и Благоевград. Дългосрочният проект  се реализира в сътрудничество с Фондация „Направи добро – Александровска“ и Народно читалище „Бъдеще сега“ в 23 населени места  на 14 общини в страната.

Според Явор Гочев, програмен директор на Център „Ринкърс“, целта на предприемаческия компонент към  програмата „Забавно лято, грижовна есен“, която се осъществява от 2015 г. е да се стигне до малките населени места. „Искаме да намерим хората, които имат идеи, желание и мотивация да превърнат своето хоби или мечта в бизнес. На място им обясняваме какво ще се случи  по време на програмата . Тази година те кандидатстваха и  по време на три тридневни обучения ги срещнахме с ментори, които им дадоха напътствия как да развият своите бизнес планове“, разказа Гочев и обясни, че презентациите са оценявани от сериозно жури. – Някои от тези хора защитиха своите бизнеспланове, но за нас е важно, че те ни се довериха и споделиха  идеите си, други хора ще им помогнат да ги реализират.“

Програмният директор на Център „Ринкърс“ каза, че до Академията са допуснати 16 екипа, 13 стигат до финала с презентации, като трима са големите победители. Проектите са от стартиране на магазин в родния си град, до производство на  козметика, баскетболен клуб, но има и капитан на кораб, който иска да прави експедиция с кану.

За Полина Нинова, мениджър Комуникации във Филип Морис България, подкрепата е част от корпоративната социална отговорност на фирмата. „Това, което се опитваме да подкрепяме като принципи за развитие на тези общности, е инвестиция в неформално образование при децата, това са прегледите за възрастни хора, които нямат достъп до медицинска помощ, и подкрепа на проекти за предприемачи, за да разширят бизнесвъзможностите си.“

По думите на Нинова освен чисто финансовата награда в тази инициатива е важна подкрепата за една година на екипите с коучинг – умения как да управляват бизнеса си по правилния начин, как да направят бизнесплан.

„Започнахме с децата, надградихме с прегледите за възрастните, и развихме с Академията за предприемачи. Сега идентифицирахме като необходимост и ще направим през тази година Академия за учители, обяви мениджърът Комуникации във Филип Морис България.

По статията работи: Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
ЕК одобри Националната програма по пчеларство за 2020-2022 г.