Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Имената на бизнеса

"Шоу в склада" ще представи добри управленски практики

На 13 и 14 юни в София изложението за складово оборудване и технологии в логистиката комбинира три събития в едно

"Шоу в склада" ще представи добри управленски практики

Снежина Баджева. Снимка: Личен архив

Снежина Баджева е издател и главен редактор на списание „Логистика”.

Завършила е Техническия университет в София, специалност „Радиоелектроника“.

Работила е като научен редактор на техническа литература и е била редактор в редица вестници.

През 2000 г. основава Българска Транспортна Преса заедно с DVV Media Group. Оттогава отговаря за развитието на списанията, сайтовете и събитията на Българска Транспортна Преса. 

- Г-жо Баджева, в средата на юни организирате изложението за складово оборудване и технологии в логистиката „Шоу в склада“. Разкажете ни нещо повече за него - какви събития са предвидени?

- „Шоу в склада“ се провежда на 13 и 14 юни в София Сити Лоджистик парк, квартал Горубляне, и комбинира три събития в едно. Като изложение то се организира за втора поредна година.

Уникалното при него е, че складовото оборудване и технологии се представят в естествената им работна среда – склад. Има специални демонстрационни зони, където всяка марка кари, палетни колички, високоповдигачи и друга складова техника може да демонстрира в реални условия възможностите си.

Второто събитие в дните на „Шоу в склада“, е Мастер Клас „Управление на склада“. Това е диалогична форма на споделяне на добри практики, като водещите майстор логистици тази година ще бъдат Емил Димитров от Кауфланд България на 13 юни от 11 часа и Боян Джамбазов от Мувио логистикс на 14 юни отново от 11 часа.

Боян Джамбазов (вляво) и Емил Димитров (вдясно)

Участието в Мастер класа е безплатно, като е необходима предварителна регистрация тук.

И трето - за втора поредна година в рамките на „Шоу в склада“ се организира Националното състезание за майсторско управление на кари. Състезанието тече и през двата дни на изложението. Тази година то е допълнено и с Linde Stapler Cup България, като първите трима победители в това състезание ще представят страната ни на международното състезание Linde Stapler Cup в Германия.

И всичко това е напълно безплатно за посетителите, необходимо е единствено те да се регистрират на сайта на събитието.



- Вашето списание „Логистика“ вече повече от десетилетие отразява развитието на транспортно-логистичния бранш. Намирате ли българския транспортен бизнес за адекватно развит, както спрямо нивото в другите източноевропейски държави, така и спрямо изискванията на местните клиенти и търговци?

- Да, Българска Транспортна Преса е специализирана в областта на транспорта, логистиката и превозните средства за работа, като работим по различни информационни канали – печатни издания, онлайн издания – сайтове и електронен бюлетин, и събития – срещи на бизнеса в нашия бранш. Списание „Логистика“ е на пазара вече 12 години, а другото ни издание – списание „Камиони“, отразява транспортния бранш даже от още по-отдавна, така че имаме наблюдения вече почти 20 години.

Да, смятам, че българските транспортни и спедиторски фирми израснаха и се развиха много през тези години и много голяма част по нищо не отстъпват на колегите си от другите източноевропейски държави. Местните клиенти и търговци също непрекъснато завишават изискванията си и транспортните и спедиторски фирми отговарят на това, като от една страна купуват нови превозни средства, а от друга страна непрекъснато подобряват вътрешните си процеси и внедряват софтуерни системи за управление.

- Какви са Вашите наблюдения относно логистичните площи в България - от една страна е налице постепенно нарастване на използваната квадратура, но дали складовете са достатъчно модерни и автоматизирани или напротив, ръчният труд остава незаменим, дори при условията на все по-интензивна интернет търговия?

- Всички новопостроени  складове отговарят на необходимите стандарти за модерно складово стопанство и когато дейността изисква автоматизиране на процесите, фирмите използват както необходимата складова техника и автоматизирани стелажи, така и внедряват последно поколение системи за управление на склада WMS – Warehouse Management System. Точно за такива добри практики в складовото управление ще говорят лекторите в Мастер класа по време на „Шоу в склада“. 

- Някои транспортни  фирми твърдят, че в малка България  от години има свръхконкуренция и особено след присъединяването ни към ЕС почти всички европейски и световни играчи са стъпили вече тук, било чрез собствени представителства или чрез местни партньори. Считате ли това ниво на конкуренция за полезно или напротив - опасен предвестник на неустойчив модел, допускащ прекалено ниски цени, и това на фона на все по-силен дефицит на международни шофьори?

- Проблемът с ниските цени е от години и е отпреди влизането на България в Европейския съюз. Въпреки това обаче и досега възникват нови транспортни фирми. Много е говорено на браншово ниво за поставяне на някакъв минимум за навлата, под който да не се пада, но това никога не се е случило и няма да се случи според мен. Защото е против логиката на пазарната икономика.

Финансовата криза от 2009 г. поизчисти пазара от неконкурентоспособните фирми. Да, конкуренцията е голяма, но това е не само в България, а и в другите европейски държави.

Повечето транспортни фирми – собственици на камиони са български фирми, но много от тях работят в Западна Европа. Колкото до големите световни и европейски спедиторски и логистични фирми, да, някои имат офиси или представителства у нас, но това е нормално.

Транспортът, спедицията и логистиката са интернационални браншове и за успешното им осъществяване са необходими мрежи – или от голяма фирма с множество офиси в Европа и света, или като партньорства между по-малки фирми.

Не, не смятам, че има някакъв предвестник на неустойчив модел. Липсата на международни шофьори е проблем, който засяга не само България, но и цяла Европа. Друг е въпросът как всяка държава поотделно решава въпроса с този дефицит.

Един вариант за набавяне на международни шофьори е техният „внос“ в България. Съюзът на международните превозвачи например има идея да привлече бесарабски българи за целта, но тук трябва да се намеси държавата и да улесни процедурите, за да могат тези хора да станат български граждани или да получат права за работа.

- Amazon вече използват дронове за доставки на пратки в САЩ. Известни ли са Ви такива планове у нас, дали някоя българска компания има планове за подобна инвестиция, както и за лобиране за необходимите законодателни промени?

- Има един по-силен от Amazon фактор, който променя логистиката, и това е Индустрия 4.0. Заражда се нов модел от дигитално задвижвани логистични компании, които седят на върха на огромна система и притежават освен логистични бази и способността да свързват процесите правилно. В недалечно бъдеще ще видим как Интернет на нещата (IoT) и дроновете ще превърнат складовете в места, които са мобилни, а не статични.

Например, DHL Supply Chain разработва платформата DHL Spaces, чрез която клиентите могат да търсят неизползвано складово пространство чрез интернет платформа и да наемат само онова, което им е нужно в момента.

Друга подобна система е на американската стартъп компания Flexe, която предлага над 400 хил. палетоместа на различни клиенти в удобен за тях отрязък от време. Минималните изисквания са 50 палета за поне 30 дни.

Този модел е предпочитан от бизнеси, които имат сезонни пикови периоди и се нуждаят от точно определено складово пространство за кратко време.

Колкото до дроновете, тяхното използване вече се тества в много логистични схеми и докато бъде подготвена, не само нормативната уредба, но и необходимата за тях инфраструктура, глобалните компании вече имат идеи как покривите на новоизграждащите се административни и логистични бази да бъдат пригодени за кацане и излитане на безпилотни летателни средства.

- Как се отразява бурното развитие на електронната  търговия върху търсенето и предлагането на логистични площи и цените за наем?

- За момента 3PL доставчиците  и куриерските компании, които работят в България, са в състояние с техните ресурси да поемат обработката и доставките на стоките, поръчани по интернет, и това не се отразява на цените за наем на складовите площи. Но всеки, който се интересува от съвременните тенденции в логистиката и складовото управление, ще може да намери отговори на своите въпроси по време на „Шоу в склада“.

По статията работиха: Екип на Investor.bg , редактор Десислава Попова

Последни новини

Коментари (0)


Още от Имената на бизнеса
Д-р Явор Костов: Всяка рестрикция при лечението ограничава достъпа на пациентите