Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Имената на бизнеса

В. Михов, JTI: Строгата регулация на тютюневия бизнес кара служителите да мислят комплексно

Тютюневият бизнес има огромна традиция у нас и е най-големият генератор на акцизни постъпления в държавния бюджет, казва главният мениджър на JTI България

В. Михов, JTI: Строгата регулация на тютюневия бизнес кара служителите да мислят комплексно

Снимка: JTI 

Владислав Михов е главен мениджър на Japan Tobacco International (JTI) - България, от 2012 г. Има близо 30-годишен опит в местната и международна тютюнева индустрия. Работата му в сектора започва през 1992 г. като супервайзър национални продажби в RJ Reynolds, а през 1996 г. е назначен за мениджър за България на компанията. През 1999 г. Japan Tobacco, компанията майка на JTI, купува бизнеса и марките на RJ Reynolds извън САЩ. В периода 2000 - 2008 г. Михов отговаря за доставката на марките на JTI за безмитния пазар в България и участва в различни проекти за бизнес развитие в други страни. През 2008 г. става търговски директор на JTI - България, а през 2012 г. заема позицията главен мениджър на дружеството.

Владислав Михов e първият българин, който оглавява дейността на JTI у нас. Завършил е право в СУ "Св. Климент Охридски", има и редица квалификации по маркетинг и продажби от Ashridge Business School, IMD, London School of Business и други.

Той е и председател на управителния съвет на новоучредената Японско-българска бизнес асоциация (JBBA), която функционира у нас с активната подкрепа на посолството на Япония в България. Неправителствената организация има за цел да подпомага развитието на двустранните икономически и търговски отношения между Япония и България. Асоциацията насочва усилията си към обединяване и представяне на  японския бизнес у нас, насърчаването на двустранната търговия и инвестиции, популяризирането на добрите бизнес практики и развитието на добрата среда за правене на бизнес в страната.

Г-н Михов, колко значим е тютюневият бизнес в България?

- Исторически, това е сектор и индустрия с огромна традиция у нас – от отглеждането на тютюневата земеделска култура, през производство, дистрибуция, международна търговия и т.н. Днес тютюневите продукти са най-големият генератор на акцизни постъпления в държавния бюджет, половината от всички акцизи, или близо 2,8 млрд. лв. само за миналата година.

През последните няколко години се наблюдава тенденция на растеж на приходите от акциз, а 2021 г. е възможно да отбележи нов рекорд за акцизни постъпления, внесени от тютюневата индустрия. Този растеж се дължи на усилията от страна на държавните институции като Агенция „Митници“ и МВР, наред с други държавни органи, както и колаборацията им с компаниите в сектора за борба срещу незаконната търговия с цигари.

През 2020 г. и 2021 г. делът на незаконните цигари на пазара в България е най-ниският в ЕС, но ако нелегалният пазар започне да расте, държавата няма да има толкова високи приходи от акциз. Едно от основните постижения в тази област е, че компаниите от индустрията извършват регулярно изследване за нивото на незаконния пазар на цигари, за които не са платени акциз и ДДС, и представяме заедно тези данни пред държавните институции.

В тази индустрия, която продава специфичен и много регулиран продукт, как поддържате ангажираността на служителите?

- Нашият продукт е вероятно най-строго регулираната потребителска стока и е обект на множество ограничения. Със сигурност сложността на процесите и ограниченията карат нашите служители да мислят по-комплексно за бизнеса.

Двигателят на всяка една компания са нейните хора, а ние в JTI ги определяме и третираме като наша основна ценност. Вътрешните ни изследвания показват, че служителите на JTI се гордеят да работят с марките на компанията, изпитват чувство на принадлежност към нея и имат високо ниво на ангажираност към работния процес. Заедно с мениджмънт екипа постоянно търсим нови, по-атрактивни начини, чрез които да общуваме максимално ефективно с нашите хора въпреки всички рестрикции върху физическите срещи.

През последните две години успяхме да развием и предоставим за ползване на всички служители и на техните близки безплатни консултантски услуги, които имат за цел да им помогнат и да повишат качеството им на живот – различни услуги в широк спектър от теми като право, финанси, спорт, здраве и т.н. Стараем се да създаваме комфортна и защитена работна среда както в офиса, така и в домовете на хората, като им предоставяме оборудване, чрез което да си създадат работен кът вкъщи, където да работят пълноценно с всичко, което им е необходимо.

Сертифицирани сме вече седем години поред като топ работодател от Top Employers Institute заради условията ни за работа и искаме да поддържаме и повишаваме постиженията си в тази област.

Компанията, която представлявате на българския пазар, е международна, но с японски корени. Това ли мотивира Вашето решение да се впуснете в начинанието, наречено Японско-българска бизнес асоциация?

- Краткият отговор на този въпрос е „да“. Компанията, за която имам възможността и удоволствието да работя, ми даде различен прочит на света и на бизнеса.

В японския език има дума, която означава "съгласие, постигнато чрез внимателна и старателна подготовка". Това е израз на хармонията, която е желана и почитана в японската култура.

Научавайки все повече за тази култура, в мен се събуди желанието да познавам повече японски фирми и ако мога – да ги обединя около една обща цел, тъй като японският бизнес има своето сериозно място у нас и заслужава да бъде представен по този начин. Така създадохме Японско-българската бизнес асоциация (JBBA), с цел да оказваме подкрепа и да популяризираме съществуващия японски бизнес в България, да спомагаме за навлизането на потенциални инвеститори в България и да участваме в развитието на двустранните бизнес отношения между двете страни, защото те имат огромен потенциал.

Учредители на асоциацията са JTI България, Astellas Pharma, Takeda Bulgaria, SEGA Black Sea, Zen-noh Foods. Наскоро успяхме да организираме три онлайн събития в партньорство с посолството на Япония в България, УНСС и Софийски университет, които се радваха на голяма популярност от страна на българската аудитория. Темите бяха свързани както с бизнес, така и с дзен практики, и се надяваме, че популярността към такива събития ще продължи да нараства. Радваме се на силната подкрепа на посолството на Япония в дейността на асоциацията и нейните инициативи.

По статията работи: Екип на Investor.bg
Още по темата: Имената на бизнеса JTI

Последни новини

Коментари ()


Още от Имената на бизнеса
Николай Павлов: Закупуването на акции онлайн никога не е било толкова лесно