IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Франк Реул: Интернет е ключов за хотелиерския бизнес

Не би било разумно да се борим срещу споделената икономика, смята мениджърът за България, Румъния и Македония на Orbis Hotel Group, лицензодател на AccorHotels

08:10 | 28.06.16 г.
<p>
	Франк Реул. <em>Снимка: Личен архив</em></p>

Франк Реул. Снимка: Личен архив

Франк Реул е регионален мениджър за България, Румъния и Македония на Orbis Hotel Group, която е единствен лицензодател на всички марки на AccorHotels в 16 държави в Централна и Източна Европа. Investor.bg разговаря с него за предизвикателствата и възможностите в туристическия сектор днес и за плановете на групата за България в частност.

- Г-н Реул, живеем в предизвикателни времена за туристическия сектор - терористичните заплахи и съображения за сигурност променят приоритетите и предпочитанията на туристите. По какъв начин това се отразява на вашия бизнеес и на сектора като цяло?

- Вярно е, че някои страни днес са по-засегнати от проблеми със сигурността отпреди, а туристите може би са по-предпазливи при избора на дестинация, особено с цел почивка. Ако обаче разгледаме международния пазар, ще видите, че въпреки това броят на туристите продължава да расте. Според мен днес се наблюдава пренасочване между определени пазари.

- Къде стоят България и регионът в този контекст?

- България се възприема като много безопасна дестинация. Същото може да се каже и за Румъния. Поради усещането за по-нисък риск в Източна Европа делът на международните туристи с цел почивка може би ще нарасне. Това е място, което много хора все още не са открили, и в същото време то предлага много преживявания и изгодни условия. Има много възможности тук в Източна Европа.

Хотелският сектор е тясно свързан с нарастването на БВП и макроикономическата среда и може да се каже, че днес икономиката в България и в съседните страни след кризата се развива много добре. Ръстът на големите икономики в Централна и Източна Европа се очаква да бъде още по-силен с нарастване на чуждите и местните инвестиции, което ще засили търсенето в бизнеса, както и в туризма.

- Друго предизвикателство идва от т. нар. "споделена икономика". Считате ли услуги като Airbnb за важен играч на пазара и как планирате да се конкурирате успешно с тях?

- Определено това оказва влияние върху "традиционния" пазар, но е трудно да се измери. Трябва да спомена обаче, че през миналата година нашите хотели в София се представиха много добре, като повишиха резутатите си спрямо тези от предходната година.

Не би било разумно да се борим срещу споделената икономика. От една страна ние, като водещи хотелски оператори, продължаваме да развиваме марките си, предлаганите продукти и услуги, дигиталните решения, търсим иновации, добавяне на стойност, уникално преживяване и разпознаваемост от гостите.

От друга страна, стратегическият партньор на Orbis - хотелският оператор AccorHotels, обяви наскоро придобиването и инвестициите си в Oasis Collections, Squarebreak и Onefinestay с цел да прегърне новите концепции, оферти и услуги  от сферата на споделената икономика.

- Какви други предизвикателства за туристическия сектор виждате като цяло?

- Човешките ресурси. Поради тази причина имаме добри програми за развитие и обучение, местим хората между хотелите и държавите - защото трябва да сме най-добрите.

Клиентите днес искат по-индивидуален подход. Това е нашето предизвикателство - да направим престоя на всеки гост уникален. Затова и инвестираме много в обучения. Много е важно всеки служител в хотела да е напълно обучен и да осигури добро преживяване на всеки гост.

За България в частност един от ключовите въпроси също е намирането на добри служители и обучението им.

- Много хотели и курорти в България се оплакват от недостиг на квалифицирани служители - как се справяте с тези проблеми? Каква е ситуацията в България в сравнение с други страни в региона?

- Ситуацията в региона е общо взето еднаква. Трябва да обучаваме хората и да им дадем възможност да растат в рамките на компанията. С тази цел ние имаме програми за кариерно развитие в компанията, в които служителите могат лесно да се включат и да се развиват, дори в различни страни.

Последна актуализация: 14:15 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още