Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Имената на бизнеса

Жилищният пазар в София в края на 2019 г. е стабилен

Не се очаква огромен спад на цените на имотите в столицата, смята Десислава Атанасова

Жилищният пазар в София в края на 2019 г. е стабилен

Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

гледано: 5623   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
7 гласа
"Голям спад в цените на жилищните имоти в София не се очаква. Ако има такъв, той би бил минимален и само в определени сегменти на пазара", каза Десислава Атанасова, управляващ съдружник на Prime Developments International, в предаването "ИмоТиТе" с водещ Христо Николов.

"Ситуацията на жилищния пазар в София в края на 2019 г. е стабилна, търсенето продължава", посочи тя. По нейни думи интересът на купувачите се дължи предимно на лесния достъп до кредитиране.

Атанасова коментира какви са приликите и разликите между имотния пазар в момента и този от периода между 2005 и 2008 г. "Хората все още се интересуват от покупка на жилище - като народопсихология за българина това е приоритет, той държи да закупи собствено жилище, за разлика от други страни, където хората предпочитат да живеят цял живот под наем".

"През 2008-2009 г. обаче сделките бяха по-скоро със спекулативен характер, с много големи маржове на печалба за инвеститорите, като оттам се получи срива на цените", добави тя. "Пазарът в момента е много по-регулиран, много по-спокоен. Купувачите са по-запознати с пазарното предлагане и имат значително по-високи изисквания към имотите от преди. Основният урок, който научихме от имотната криза, е свързан с финансовата дисциплина", отбеляза Атанасова.

Според нея процесът е бил много оздравителен за голяма част от инвеститорите и хората от бранша. "Успешните и гъвкави предприемачи станаха още по-успешни и се отличиха на пазара като стабилни партньори за своите клиенти. Тези, които не успяха да се справят с финансовата дисциплина, научиха добър урок и ще бъдат много по-премерени при поемането на рискове в бъдеще", смята Атанасова.

Според нея формулата за успешния строителен предприемач е да предлага на клиента това, което търси, да обръща внимание на детайлите в продукта, който предлага и да бъде гъвкав спрямо изискванията на клиента и схемите за плащане. "Партньорството между продавач и купувач винаги е нещо добро", казва тя.

Атанасова разказа и за новия бутиков комплекс Beverly Park в квартал "Драгалевци", чиято архитектура е издържана в класически стил. Той се състои от две жилищни сгради с 30 апартамента и 18 луксозни къщи и е разположен на емблематично място, от където се разкрива панорамна гледка към цяла София.

"Освен всички удобства, които в последните години се явяват задължителен елемент за комплексите от затворен тип, като СПА център, фитнес, подземен паркинг, ние предоставяме на клиентите си и допълнителни екстри като собствен озеленен парк, басейн, детски парти център, контрол на достъпа, внедрили сме някои нови технологии, например смарт системи за управление на къщите, както три зарядни станции за електромобили, като има възможност броят им да нарасне“, каза Атанасова.

Комплексът на Prime Developments International има и добре изградена инфраструктура, а клиентите могат да получат и последващо обслужване и поддръжка. "Beverly Park е насочен към динамичния градски човек, който се стреми към това да избяга от стреса в града, но в същото време има нуждата да не е по-далеч от 10 минути разстояние с кола от центъра на столицата", посочи Атанасова.

Според нея комплексите от затворен тип са все по-търсени и все повече хора могат да си позволят да купят имот в подобен комплекс. Има интерес и от страна на инвеститори, които купуват имоти в комплекса с цел дългосрочно отдаване под наем на международни компании и дипломатически мисии с добра възвръщаемост на инвестицията.

По отношение на развитието на комплексите от затворен тип през последните десет години Атанасова посочи, че в миналото те са се строели основно на места с по-голяма площ, а сега инвеститорите и клиентите търсят по-добра локация, по-добро озеленяване, близост до по-добра инфраструктура. Инфраструктурата вътре в комплексите също е претърпяла развитие. "Ако преди басейнът беше лукс, сега е задължително условие. Изискванията на купувачите се повишиха с годините и това кара нас, инвеститорите, да се развиваме и да предлагаме по-качествени продукти", отбеляза Атанасова.

По статията работи: Екип на Investor.bg

Последни новини

Още по темата

Коментари ()


Още от