Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Имената на бизнеса

А. Ненов: Най-добрите времена на интернет бизнеса у нас тепърва предстоят

Бъдещето е в сектора на услугите и не толкова при медиите, смята авторът на книга за родния интернет бизнес

А. Ненов: Най-добрите времена на интернет бизнеса у нас тепърва предстоят

Александър Ненов Снимка: Личен архив

Александър Ненов е интернет предприемач от 1997 г. За 15 години е работил като програмист, мениджър или консултант по над 160 сайта. Реализира най-голямата публична сделка в българския интернет през 2007 г. с продажбата на сайта Teenproblem.net на Инвестор.БГ АД.

Александър Ненов е лектор на серия от семинари на тема иновации и технологии в City University, Нов български университет, “Интернет Маркетинг с нулев бюджет” и др.

Носител на наградата “Рицар на книгата” от Асоциацията на българските издатели.

- Г-н Ненов, може ли да се печели от интернет бизнес в България?

Ако бизнесът извън интернет върви, има основание той да се развива успешно и в интернет. В  България все още не са заети много онлайн ниши, които само чакат да бъдат разработени и представени на потребителите. Най-добрите времена на интернет бизнеса в родната мрежа тепърва предстоят.

- Има ли бъдеще за електронната търговия или българинът е свикнал на безплатното?

Българските потребители все повече купуват услуги и продукти онлайн. Все повече вериги магазини предлагат различни бонуси и намаления при поръчки през сайта им вместо в магазините. Българинът е свикнал на безплатното съдържание и достъп до информация, но когато става дума за покупка на услуги и продукти все повече интернет потребители са склонни да си платят за тях. Ако преди имаше недостиг на методи за електронно разплащане - те вече са в изобилие, което допълнително улеснява и ускорява процеса на покупка.

- Кои са бъдещите атрактивни ниши в интернет?

Услугите! Липсата на въображение на интернет предприемачите ги кара да правят идентични сайтове с лидерите на пазара, вместо да измислят изцяло новаторски проект. Така у нас има хиляди медийни сайтове, които се борят за импресии, които предлагат с надеждата за приход от рекламодателите.

Услугите обаче са нещо, което се развива бавно, но сигурно. Те се целят в по-малък брой потребители и при тях трафикът не е от значение. Разбира се,  разработката на софтуер, който да обслужва дадена услуга е многократно по-сложен процес отколкото да се направи медиен сайт. Но и печалбите са многократно по-големи и по-сигурни. Те не зависят от рекламните бюджети или атрактивността на новините през деня.

- Казвате, че бъдещето е на услугите, какви например?

Онлайн услугите са златна мина точно поради факта, че са безкрайно много. На практика вие можете да измислите нова услуга, за която никой не е подозирал, че е имал нужда преди да се появи на пазара, но след това да осъзнаят, че точно това им е липсвало до момента. Макар и прекалено абстрактно, този начин на работа важи за по-голямата част от услугите, които ежедневно ползваме и вече сме приели за даденост. Колко нови услуги ще се появят във виртуалния свят зависи изцяло от въображението и смелостта на предприемачите.


Последни новини

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

0
 
0
 
2
преди 6 години
Няма профилна снимка
то и от писането полза няма.
0
 
1
 
1
преди 6 години
Много добри въпроси от журналиста, но отговорите са "бля-бля-бля". Явно г-н Ненов умее да разтяга локуми и вместо да направи някаква нова онлайн услуга в България е решил да пише книга :-) Добре се е ориентирал, защото в България пазар за услуги няма.

Още от Имената на бизнеса
България е надвила Полша, Индия и Украйна за инвестицията на Voss