Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Имената на бизнеса

Автоматизирана реклама

Какво е programmatic buying и да вярваме ли на обещанията му, че ще промени пазара на интернет реклама в България?

Автоматизирана реклама

Елиас Гагас и Лиза Василева, Снимка: TailWind

За всеки филолог е ясно, че езикът се развива постоянно като жив организъм. Някои думи излизат от употреба, а на тяхно място идват нови, с които наричаме открития, явления, способи, които до този момент не са съществували. И в това няма нищо лошо и опасно. Просто трябва да се адаптираме.

Проблемът е, че новите понятия често са следствие на бързоразвиващите се технологии, което прави преводът им на български изключително труден. Точно такъв е случаят с термина “programmatic buying”.

Вероятно сте чували това словосъчетание, ако се занимавате с онлайн маркетинг, или просто от любознателност. Но знаете ли в детайли какво означава, защото, твърди се, ще промени изцяло начина, по който разбираме взаимодействието между рекламодател и медия.

Наскоро BusinessInsider излезе с определение, което много точно описва преимуществата на услугата. От него става ясно, че това е процес, при който рекламните сделки на медиите се извършват автоматично чрез дигитална платформа, а методът опростява цялата кореспонденция между двете страни по сделката.

Още по-просто казано, бизнесът ще се възползва от дигитална архитектура - от едната й страна клиентът въвежда желаната аудитория, какви цели гони, както и с какъв бюджет разполага, а софтуерът върши останалото – предлага в кои медии да бъде публикувана рекламата, според декларираните от тях свободни позиции и таргети.

Ключова дума “ефективност”. В момента, ако приемем, че една компания иска да купи интернет реклама, тя плаща за определен брой импресии. Въпросът е от кого са реализирани тези импресии и дали той въобще се интересува от предложения му продукт? Отговорът на точно този въпрос дава programmatic.

Добрата новина е, че модерният подход вече не е неразривно свързан единствено с развитите западни пазари, а навлиза и в България. Това се случва чрез компанията TailWind, която е част от групата на гръцката ThinkDigital. За повече подробности Investor.bg се свърза с Елиас Гагас – изпълнителен директор на TailWind за Европа, Близкия Изток и Африка, както и с Лиза Василева – генерален мениджър на ThinkDigital за България.
 

- Каква точно компания е TailWind?

Eлиас Гагас: TailWind комбинира модерните технологии за дигитална реклама и маркетинг с човешкото познание и опит в областта. Стараем се да идентифицираме кои технологии са най-подходящи за всеки проект и да ги прилагаме успешно, за да постигнем целите на нашите клиенти. С използването на тази комбинация от умения вдъхновяваме издатели и рекламодатели да разрушат преградите помежду си и да извлекат взаимна полза. 

- Какви са преимуществата на programmatic buying?

Eлиас Гагас: Огромни. Programmatic не подменя традиционните методи за търговия с интернет реклама, нито ще остави търговците в медиите без работа. Технологията е част от цялостната екосистема на дигиталното рекламиране, която скъсява пътя от издателя до рекламодателя, улеснявайки процеса по договарянето им. Всичко това освобождава време и осигурява инструменти на рекламодателите, с които те да бъдат по-креативни в работата си. Системата предлага и по-добри механизми за изучаване на потребителското поведение, което може да увеличи приходите за рекламиращите компании. Но най-вече programmatic оптимизира работата на екипите, защото голяма част от процеса е автоматизиран. Така, търговците ще имат повече време да уговарят премиум сделки.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Имената на бизнеса
Предизвикателството да създаваш бизнес в Индонезия