Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Имената на бизнеса

Димитър Нойков: 41% от потребителите на HBO GO гледат съдържание през смартфони

У нас се гледат все повече сериали, а най-активните потребители на видео стрийминг услугата са над 30-годишните

Димитър Нойков: 41% от потребителите на HBO GO гледат съдържание през смартфони

Снимка:Мирослава Дерменджиева, Webcafe

Димитър Нойков e регионален мениджър на HBO за България. Той e част от българския екип на компанията от 2007 година. Трупа опит и знания за спецификата на сферата и пазара, преминавайки през различни позиции. От 2011 година става нейн ръоводител. От своя страна, HBO присъства в България от 15 години, като пуска онлайн стрийминг услугата си HBO GO през 2013 година като част от пакетите на доставчици на телевизия и интернет.От декември 2017 годнина услугата HBO GO е достъпна и за директен месечен абонамент през сайта на платформата. Повече за пазара на видео стрийминг услуги, тенденциите и нагласите на потребителите поговорихме със самия Димитър Нойков.  

Господин Нойков, да започнем от това как се приема видео стриймингът у нас?

- По данните, които имаме и за други платформи, се приема все по-добре. Очевидно това е бъдещето. Даунлоудът е просто част от функциите, които стриймингът ти предлага, т.е. това, което се случва реално, е, че хората преминават от даунлоуд към стрийминг и свалянето на съдържание би бил просто една екстра към стрийминг опцията.

Българският пазар е доста интересен от гледна точка на това, че потребителите прескочиха момента с онлайн купуването на дигитално съдържание. Вместо това преминахме директно към стрийминга. Съгласен ли сте с това твърдение?

- Има нещо такова, защото не много отдавна - преди 5 години, когато пуснахме HBO GO тук в България - резултатите показваха, че водеща платформа за гледане на HBO GO бяха лаптопи и персонални компютри. Към днешна дата е много различно, защото лаптопът и компютърът постепенно отстъпват пред смартфоните, таблетите и смарт телевизорите, което ни подсказва, че всъщност потребителските нагласи са към това да имат приложение и да стриймват през него, а не задължително да свалят на компютъра. Лека полека нещата се променят. Да, ние пропуснахме Blu-ray, ние пропуснахме много други чудеса на техниката и платформите. Такъв е пазарът.

Мислите ли, че стриймингът има реален потенциал да помогне в битката с пиратството, защото цените на абонаментите са сравнително ниски?

- До голяма степен това пак е локален въпрос, защото навсякъде има пиратство, но никъде не е в такива форми. Визирам основно торент сайтовете. Но тях ги има, защото няма добро предлагане на това, което хората търсят. Не са те тези, които трябва да бъдат обвинявани, че правят нещо нередно. По-скоро дълги години бизнесът и особено филмовата индустрия не успяха да намерят правилния подход към хората, които имат желание да могат да гледат удобно и лесно съдържание. С навлизането на онлайн платформите това нещо се случва и мисля, че HBO GO е един чудесен пример да покажем, че дори в България такъв тип услуги имат шанса и това е бъдещето. Пак казвам - ще отнеме малко време, но все пак удобството ще победи безплатното.

Свиква българинът да плаща абонаменти?

- Свикваме. Българинът не е лош потребител. В него няма нищо различно като поведение и като манталитет, особено спрямо централноевропейските държави и Източния блок. Всички имаме уклон към това, ако можем, някак да излъжем системата, но е нормално. Българинът ще плаща и плаща все повече, за да ползва различен тип услуги - както музикални, така и видео, и това е в реда на нещата. Съвсем други са пречките. Една от тях е, че не обичаме да плащаме онлайн. Да си припомним, че България беше в челните места в света по измами с кредитни карти. Второ, все още не сме толкова заможни, за да можем да харчим спокойно с картите си, а не да държим да гледаме парите, докато плащаме. Всичко това си идва с времето. С навлизанията на плащанията онлайн във всякаква форма, ще видим категорична промяна в потребителското поведение.

Как се представя българският пазар спрямо другите балкански държави?

- Много е близък. Както исторически, така и политически имаме много сходна история, както и като разбиране за живота и за бизнеса като цяло. Много подобни са нещата.

Кой е най-развитият Ви балкански пазар?

- Имаме амбицията, че България е може би най-добре развитият пазар.

Залагате много на местно съдържание. Как стои ситуацията в Румъния. Видяхме силна вълна от местни филмови продукции и там. Залагате ли на същата стратегия, която виждаме вече в България?

- Имаме две различни стратегии. Тази тук е да набавяме количество от добри български филми от последните 20 години. Аз лично не знам да има платформа, която да предлага такава селекция. Освен това е жест към българското кино - то да бъде припознато и да намери място в селекция на HBO. Последно преди седмица добавихме и „Възвишение“. По повод това режисьорът му Виктор Божинов коментира, че момента, в който кажеш в чужбина, че филмът ти е селектиран за HBO, няма какво повече да се добави по темата. Това отваря врати. На трето място, това е един лесен начин да покажем, че ни интересува българското кино. За нас това е важно и като компания, която оперира на този пазар, правим жест към нашите абонати. Направили сме селекция, която няма претенцията да казва кое е най-доброто. Продиктувана е от зрителския интерес и за нас е наистина огромно удоволствие. В Румъния се инвестира повече в собствено HBO съдържание. Тук вече започват разликите, които не са в наша полза. Една от тях е, че пазарът в Румъния е почти три пъти по-голям от нашия. От тази гледна точка там бива оправдан един сериозен разход за това да се направи оригинална HBO продукция, в повечето случаи сериали.

Мислили ли сте за сериали у нас?

- Мислим постоянно.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Имената на бизнеса
България е надвила Полша, Индия и Украйна за инвестицията на Voss