Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Имената на бизнеса

Йовко Атанасов: Lenovo отчита най-високия си темп на растеж от 2 години

Хибридната работа доведе до по-голяма нужда от качествена връзка между екипите, казва регионалният мениджър на компанията за България и Северна Македония

Йовко Атанасов: Lenovo отчита най-високия си темп на растеж от 2 години

Снимка: Lenovo

Преди дни Lenovo обяви своите финансови резултати за четвъртото тримесечие и цялата фискална година. За първи път приходите на групата бележат ръст до над 60 млрд. долара, добавяйки 20% ръст на годишна база. Резултатите и очакванията за бъдещото развитие на компанията обсъждаме с Йовко Атанасов, регионален мениджър на Lenovo за България и Северна Македония.

- На какво се дължат положителните финансови резултати на Lenovo за последното тримесечие и цялата финансова година?

За изминалата година регистрирахме увеличение с 20% на приходите до 60 млрд. долара, или ръст от 10 млрд. щатски долара спрямо предходната финансова година. Приходите от последното за финансовата 2020 г. тримесечие са нараснали с 48% на годишна база, достигайки 15,6 млрд. долара. Групата отчита и най-високия си темп на растеж от 2 години насам.

Със сигурност един от факторите за високите резултати е така наречената „3S стратегия“ на компанията - Smart IoT, Smart Infrastructure и Smart Solutions. Нашето иновативно продуктово портфолио и добре структурираната глобална верига от производство и доставки, както и високо мотивираният ни екип от специалисти са причината да задържим лидерството си на пазара. А глобалните условия за работа и учене от дома продължават да стимулират изразителния ръст в търсенето на нови устройства и облачни решения. 

- Как се разви пазарът в България през 2020 година и отчитат ли се чувствителни промени?

Пазарите от Югоизточна Европа, и в частност България, претърпяха по-големи промени спрямо тези от Западна Европа през последната година. Темпът на дигитализацията е основният фактор, който обуславя това явление. До съвсем скоро повечето средностатистически български семейства разполагаха с едно устройство за домашна употреба - лаптоп и/или таблет. Към днешна дата обаче това ни се струва немислимо, особено ако в семейството има повече от едно дете. От гледна точка на бизнеса отдалечената работа увеличи търсенето на по-лесно преносими и по-сигурни устройства.

-  Успя ли Lenovo да адаптира портфолиото си спрямо новите нужди на бизнеса?

И при двете ни бизнес серии - ThinkPad и ThinkBook, представихме нови продукти, мотивирани от променящата се среда.

Акцентите при ThinkPad са ThinkPad X1 Nano и X1 Fold. И двете устройства се разполагат в премиум сегмента с отлични работни характеристики и функции за сигурност и надеждност. Едновременно с това идват в интересни и иновативни форм фактори - X1 Nano е най-лекият ThinkPad, създаван до момента, с тегло едва 907 гр., а X1 Fold е първият в света сгъваем лаптоп.

Отново в стремежа си да задоволим нуждите на младите професионалисти, които напоследък все по-често работят от причудливи локации, усъвършенстваме и устройствата от серията Thinkbook. Тези продукти са изключително издръжливи и надеждни, но с по-свеж и съвременен дизайн. Интересен член на това продуктово семейство е 14s Yoga - работен лаптоп в съчетание с 360-градусова гъвкавост и интелигентни функционалности, като Modern Standby и интерактивната писалка.

- А как отговаряте на все по-големите изисквания на крайния потребител?

Не по-малък фокус за нас са продуктите, които задоволяват личните нужди на потребителя. Предлаганите лаптопи и таблети за домашна употреба, дистанционно обучение и семейно забавление също се развиват в посока все по-компактни размери, лесна преносимост, високи нива на защита и сигурност на данните. Интересен факт е, че всички устройства от сериите Ideapad и Yoga вече са оборудвани с механично капаче за защита на камерата (Privacy Shutter) и все повече работят с биометричните данни на потребителя чрез четец за пръстови отпечатъци или IR камера.

За повече удобство на крайния потребител създадохме и Lenovo Go - линия аксесоари, с които можете да работите или да се забавлявате, където и да сте. А най-новото ни предложение за любителите на гейминга - Legion 5 Pro, предлага страхотна картина с QHD 16:10 IPS екран и е перфектен за гейминг, дори и в движение.

- Какви иновации видяхме от Lenovo през последната година?

От продуктова гледна точка това със сигурност е ThinkPad X1 Fold - първият в света сгъваем компютър. На глобално ниво компанията работи усилено и в посока 5G свързаност. Според нас иновациите са смислени, когато улесняват живота на хората и променят средата, в която живеем.

В тази връзка интересен проект е LUNARK, по време на който космическите архитекти Себастиан Аристотелис и Карл-Йохан Сьоренсен прекарват 100 дни в капсула в един от най-суровите и непримирими терени на земята – Арктика. Така те симулират живот на Луната, а центърът на тяхното местообитание е задвижван от Lenovo ThinkCentre M90n Nano IoT, който функционира като мозък на капсулата. Благодарение на иновативните технологии, учените успяват да тестват възможността за живот на Луната,  без да се намират там.

Радвам се, че успяхме да поканим един от членовете на този проект на най-голямата бизнес и тех конференция на Балканите, която се проведе онлайн наскоро, за да разкаже и пред българската аудитория, че благодарение на новите технологии и усилената работа, дори животът на Луната скоро ще бъде напълно възможен.

- Какво още да очакваме от бранда през 2021 година?

Световните тенденции налагат разглеждането на устройствата все повече като услуги и инструменти за бизнес развитие и успех, а не просто хардуер. През 2021 г. ние продължаваме да предлагаме на нашите потребители цялостни решения, в центъра, на които са техните нужди.

Отличен пример за това е Lenovo Premier Support – услуга, чрез която потребителите разполагат с директен достъп до елитните инженери на Lenovo и получават незабавно съвет при неизправност и усъвършенствана хардуерна и софтуерна поддръжка, което позволява на бизнеса да оптимизира ИТ разходите си.

Сред другите ни актуални услуги е ThinkShield, в което е включен отпечатък с MOC, най-сигурният пръстов отпечатък, съществуващ в момента, и която предоставя на потребителите спокойствието, че устройството им съхранява на сигурно място най-важните им данни и бизнес начинания.

Очакваме нови подобрени поколения на част от вече наличните в портфолиото модели, както и попълнения във високия клас таблети с премиум характеристики и висококачествени екрани.

В каква посока се променя и развива структурата на компанията през последната година?

- Хибридната или напълно дистанционната работа доведоха до по-голяма нужда от качествена връзка между екипите дългосрочно и цялостна промяна на бизнес средата. Затова през тази година Lenovo Group сформира специална организация - Solutions & Services Group (SSG).

Нейната цел е да предложи цялостни решения за ключови индустрии и да укрепи портфолиото на компанията от свързани услуги. Допълнително глобалната верига за доставки на групата продължава да се развива и да бъде най-добрата в своя клас. Тази година Lenovo се разшири с нова фабрика в Унгария, която ще заработи напълно до края на годината.

Активното развитие на бранда не е само в бизнеса, но и в сферата на социалната отговорност. От десетилетия Lenovo фокусира усилията си и върху грижа за околната среда и вече постига завидни успехи. През последното десетилетие сме намалили успешно емисиите на парникови газове от обхват 1 и 2 с цели 92%. Благодарение на тези и други стъпки, Lenovo е призната от годишния Corporate Knights Index като една от 100-те най-устойчиви компании в света и за една от най-иновативните от Boston Consulting Group (25 място от 50).

По статията работи: Екип на Investor.bg

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от