Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Имената на бизнеса

Microweber - компанията, която е готова да пребори Wordpress

Българска платформа предлага нови възможности за създаване на уебсайтове, онлайн магазини и блогове

Microweber - компанията, която е готова да пребори Wordpress

Борис, Александър и Петър. Снимка: Microweber

Борис Соколов и Петър Иванов стоят зад нова онлайн система, наречена Microweber. Тя е с отворен код и дава възможност на потребителите да създават лесно свои блогове, уебсайтове или онлайн магазини. Създателите на Microweber твърдят, че платформата има шанс да достигне и дори да надмине Wordpress по популярност, благодарение на факта, че е достатъчно модерна, а на пазара има търсене за подобен род продукти и услуги. Какво точно планират Петър и Борис научихме от самите тях...

Как се роди идеята за Microweber?

Петър: Въпреки че и двамата сме от Казанлък, се запознахме, когато дойдохме в София. Първоначално започнахме да се занимаваме с уеб дизайн и натрупахме доста опит покрай клиентите в тази сфера. Така започнахме да правим професионално уебсайтове, което беше наша основна дейност в продължение на няколко години. След това решихме, че ще изградим Microweber - система, която позволява на потребителите сами да създават уебсайтове.

Борис: Още когато започнахме първия си бизнес, се колебаехме каква точно система за правене на сайтове да ползваме. Тогава Wordpress тъкмо беше навлязъл и решихме, че можем да ползваме него за тази цел. Той обаче беше много нестабилен. Петър е програмист, а аз съм дизайнер, ето защо решихме, че ще работим върху наша система, която да ползваме.

Направихме над 100 проекта на тази система. Видяхме, че е доста стабилна, и решихме, че можем да я доразвием и да я пуснем като готов продукт, който бизнесът и хората да ползват. Това, което избрахме, е тя да има drag and drop функционалност, която позволява съдържанието да бъде редактирано в реално време. Пуснахме я и в момента продължаваме да работим по нея. Имаме вече над 3000 клиенти, които я тестват.

Платформата все още ли е в бета версия?

Петър: Да, но до месец-два ще я пуснем. Правим подобрения по целия дизайн и по цялата функционалност и щом това стане готово, ще пуснем официална Версия 1.

Екипът ви е малък. Как се справяте с толкова голям обем от работа?

Борис: Получаваме помощ от много разработчици от целия свят. Системата вече е преведена на осем езика.

Петър: Други програмисти пишат допълнителни модули към системата, защото тя е с отворен код. Решихме да я пуснем безплатно, за да може и други хора да пишат върху нея и да я надграждат. Те сами ни намериха. Ние публикувахме Microweber в сайт за проекти с отворен код и други програмисти веднага проявиха интерес.

Как събрахте финансиране за проекта?

Борис: Когато започнахме да търсим инвестиции, записахме видео, което искахме да публикуваме в един известен уебсайт за краудфъндинг, но не ни одобриха, защото не сме от САЩ. Решихме да публикуваме видеото в нашия собствен сайт, като внедрихме и бутон за дарения. Така за месец и половина събрахме 3500 долара. В същия този момент партньорът, с когото работим в момента от Америка, Николас Гербер, от Ameristock Corp, се свърза с нас и каза, че иска да инвестира в компанията и да притежава част от нея. В продължение на две години усвоихме инвестиции на три етапа. Всъщност с Николас се видяхме за пръв път сега на Коледа.

Какви са основните предимства на платформата?

Борис: Предимството ѝ е, че дава възможност за редакция в реално време. Освен това в нея има внедрен онлайн магазин, който е безплатен. Не ти трябва абсолютно никакъв бюджет, за да започнеш да я ползваш. Има много хора, които имат желание да правят нещо подобно, но нямат възможност. На наш сървър предоставяме пространство, така че всеки да влезе и да направи свой уебсайт. Системата е добра и за поддържане на блог и онлайн магазин.

Другото голямо предимство е, че потребителят може да сменя шрифта, цветовете на линковете, на бутоните. Така може да персонализира уебсайта си. Елементите в него също могат да се разместват. Системата е доста богата на функции. Има статистики, полета, в които могат да се добавят продукт, цена, размер, цвят. За тези, които се занимават с онлайн търговия, има списък на клиентите и списък на поръчките. Когато се влезе в дадена поръчка, се вижда цялата необходима информация за клиента, включително и карта къде точно трябва да бъде доставен продуктът. Опитахме се да направим нещо, което реално да върши работа на хората. Виждаме, че колкото повече хора разбират за системата, толкова повече нови сайтове се раждат, което е наистина страхотно.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Имената на бизнеса
Глобалният IT център на Atos в България очаква растеж на бизнеса си през 2021 г.