IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Axel Springer навлиза на пазара на онлайн търсачките

Германското издателство купува 20% от френската търсачка Qwant

14:50 | 19.06.14 г.
Автор - снимка
Създател
Axel Springer навлиза на пазара на онлайн търсачките

Германското издателство Axel Springer SE повежда кампания за ограничаване на влиянието на Google в Европа, като придобива 20 на сто от акциите на Qwant - базирана в Париж търсачка с фокус върху неприкосновеността на личните данни, предава Bloomberg.

Агенцията за финансови новини съобщи за възможността за тази сделка още в сряда вечерта, но сега новината е потвърдена официално от германската компания.

Базираната в Берлин Axel Springer заяви, че сделката е осъществена чрез дигиталното ѝ подразделение и е на стойност около 5 млн. евро. Парите ще помогнат на Qwant да разработи нови функции, като например криптирана електронна поща, и да пусне услугата в повече страни, заявява единият от двамата главни изпълнителни директори Жан Манюел Розон.

„Ние вече имаме средствата, от които се нуждаем, за да продължим да се разширяваме", заяви бившият мениджър на хедж фонд, който е основал Qwant преди три години заедно с програмиста Ерик Ландри. 

Френската търсачка предлага интересна визия и функционалност. При търсене резултатите се подреждат в четири колони по категории на сайтовете, свързани с отделни типове медии – общи уеб страници, новинарски сайтове, социални медии и мрежи и сайтове с търговска насоченост. Над тези четири колони в един ред са разположени видеоклипове по темата. Всичко това е разположено в таба „Търсене”, който се зарежда автоматично при търсене от първата страница. 

Axel Springer, който издава най-големия германски вестник Bild, въведе платено онлайн съдържание и придоби интернет активи, за да компенсира спада в приходите на печатните медии. Главният оперативен директор Матиас Дьопфнер писа в редакционен коментар във вестника през април, че алгоритъмът за търсене на Google определя съдбата на пазара на онлайн реклама, и призова германските политици да настояват за промяна на практиката на американската компания.

През миналия месец Върховният съд на Европейския съюз реши, че гражданите имат "право да бъдат забравени" онлайн, което означава, че хората могат да поискат от собствениците на търсачки да премахнат лична информация за тях и да предприемат съдебни стъпки, в случай че дружествата не отговарят на изискването.

Акциите на Axel Springer поскъпнаха с 0,3 на сто до 46,55 евро за брой по време на сутрешната търговия във Франкфурт, като най-големият издател на вестници в Европа има по този начин пазарна капитализация от 4,6 милиарда евро.

Докато потребителите стават все по-загрижени за опазването на конфиденциалността на личния си живот онлайн, Qwant и други по-малки търсачки като Ixquick, StartPage и DuckDuckGo Inc. се опитват да откраднат аудитория от Google и Microsoft Corp. Те предлагат функции, за които се твърди, че са по-строги по отношение на неприкосновеността на личния живот. Qwant се гордее с политика на неследене на потребителите и не излъчва никаква реклама.

Не са водени преговори за използването на рекламното ноухау на Axel Springer в Qwant, нито се предвижда проучването на тази възможност, заяви днес Ландри. Axel Springer би могла да използва някои от технологиите на Qwant в собствените си фирми, добавя той.

През май Розан и Ландри заявиха, че Qwant е на печалба и предрекоха, че приходите от продажби през 2014 г. ще са за 3,5 млн. евро, спрямо приходи от 1,5 млн. евро през 2013 г.

Qwant има над 10 млн. търсения на ден и предрича, че за годината ще отчете над 1,2 млрд. търсения. За сравнение – Google има 111 млрд. търсения само за март, а Baidu, втората по големина търсачка, има 31 млрд. търсения за същия месец, по данни на ComScore Inc.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:20 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още