Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Медии

БТВ медиа груп отчита спад на приходите и печалбата си

CME очаква намаляващите приходи от реклама да се отразят негативно на финансовото й представяне през второто тримесечие

БТВ медиа груп отчита спад на приходите и печалбата си

Снимка: БТВ Медиа Груп

Международната медийна компания Central European Media Enterprises (CME) съобщи в сряда, че оперативната ѝ печалба (преди данъци, такси и амортизация) от дейността ѝ в България е намаляла с 21,3% през първите три месеца на годината до 4,81 млн. долара (4,43 млн. евро) спрямо 6,1 млн. долара (5,6 млн. евро) през същия период на 2019 г.

Приходите на CME в България също са намалели с 12,1% до 16,9 млн. долара (15,6 млн. евро) през първото тримесечие на тази година спрямо 19,3 млн. долара (17,8 млн. евро)  за съответния период на миналата година, става ясно от междинния финансов отчет на компанията.

Като цяло приходите на CME намаляват с 1,9% до 144 млн. долара. Оперативната печалба също се понижава с 2,3% до 37,1 млн. долара.

CME е медийна и развлекателна компания, която управлява дъщерни фирми на пет пазара в Централна и Източна Европа с общо население от около 45 млн. души. Тя излъчва 30 телевизионни канала, като в портфейла й в България влизат bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady и Ring. В Чехия тя притежава Nova, Nova 2, Nova Cinema, Nova Sport 1, Nova Sport 2, Nova International,  Nova Action и Nova Gold), в Румъния - PRO TV, PRO 2, PRO X, PRO GOLD, PRO CINEMA, PRO TV International и PRO TV Chisinau, в Словакия - TV Markíza, Markíza International, Doma и Dajto, и Словения - POP TV, Kanal A, Brio, Oto и Kino. Книжата на CME се търгуват на NASDAQ Global Select Market и на борсата в Прага. Най-голям акционер в CME след придобиването на Time Warner е американският телекомуникационен концерн AT&T.

Още по темата
„Бизнесът ни се радваше на силен старт на годината, въпреки че икономическата несигурност, свързана с пандемията от COVID-19, доведе до намаляване на цялостните разходи на рекламодателите през март, което продължава през април и се очаква да повлияе негативно на финансовото ни представяне през второто тримесечие“, коментират главните изпълнителни директори на CME Майкъл Дел Нин и Кристоф Мейнуш в комюнике.

„Бързо въведохме промени в базовите си разходи, за да смекчим спада на приходите от реклама, и имаме възможност да направим допълнителни промени, ако е необходимо. След едно от най-силните ни тримесечия в историята от гледна точка на генерирани средства и със силен счетоводен баланс през последните години сме в добра позиция да отговорим на създадената от пандемията несигурност“, допълват те.

Припомняме, че СМЕ купи медийната група на bTV през 2010 г. за 400 млн. долара. На 27 октомври 2019 г. Central European Media Enterprises сключи споразумение за сливане с филиал на PPF Group, която е собственост на най-богатия чех Петер Келнер. 

Сделката е предмет на няколко условия, включително, но не само, необходимия вот на акционерите на дружеството в полза на трансакцията и получаване на одобрения от органите по конкуренцията в редица държави. Компанията очаква трансакцията да приключи в средата на 2020 г. 

PPF притежава разнородни активи – от банки до недвижими имоти и телекоми в Европа и Азия, включително чешкия телекомен оператор O2 Czech Republic и глобалния кредитор Home Credit. В България собственикът на чешката компания Петер Келнер е собственик на Telenor, а миналата година обяви, че е сключил сделка за придобиването на Нова ТВ от тогавашния й собственик MTG. Сделката обаче не беше разрешена от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) с мотива, че може да изкриви пазара на медийни продукти у нас. Стойността на сделката беше малко над 185 млн. евро.

По статията работи: Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
4
 
1
преди 7 месеца
Питаха ме дали искам да учавствам в тия програми,
които мерят колко е популярно дадено предаване.
Казах им, че телевизията им гледам само срещу пари!

СМРАД = Средства за Масова Реклама Агитация и Дезинформация

Още от Медии
ЕП: Коронакризата изостря проблема със свободата на медиите