Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Медии

CBS и Viacom са на финален етап от преговорите за сливането си

Новата компания обаче няма да е достатъчно голяма, за да се конкурира успешно с гигантите в бизнеса

CBS и Viacom са на финален етап от преговорите за сливането си

Снимка: Архив Ройтерс

CBS и Viacom са на финален етап от преговорите си за сключването на сделка, която ще обедини отново медийната империя на на магната Съмнър Редстоун, с надеждата да създаде по-добър конкурент на гигантите от развлекателната индустрия, пише Wall Street Journal.

Двете страни още работят по детайлите на сделката, но говорят за диапазон от 0,59 до 0,60 дял от акциите на CBS за всяка ценна книга на Viacom, твърдят източници, запознати с въпроса. Това ще оцени Viacom малко под нейната пазарна стойност към петък – 12 млрд. долара. В резултат на това акционерите в CBS ще притежават повече от комбинираната компания, отколкото предполага цената на акциите на CBS.

Това е особено важен елемент, защото определя цената на сливането при сделка изцяло в акции, като тази, която обсъждат CBS и Viacom.

Още по темата

Книжата на CBS приключиха търговията в понеделник с 1,5% понижение на стойността, а тези на Viacom – с 4,9%.

Ако бъде завършена сделката, тя ще събере на едно място познати американски медии, като кабелните канали на Viacom – MTV и Nickelodeon, телевизионната мрежа на CBS и филмовото и телевизионно студио Paramount.

Все още има шанс цената да се окаже над предварително обсъждания диапазон или преговорите да се разпаднат, но компаниите се надяват да обявят споразумението си още тази седмица.

Очаква се главният изпълнителен директор на Viacom Боб Бейкиш да управлява Viacom и CBS, ако двете се слеят.

Сегашният главен изпълнителен директор на CBS Джо Яниело също може да получи позиция в новата организация и да управлява активите с бранда CBS.

Компанията може да бъде сравнително малка, в сравнение с мащаба на част от конкурентите. Walt Disney например има огромна библиотека от интелектуална собственост, а Netflix се радва на предимството на първия във видео стрийминга със своите над 151 млн. абонати в глобален мащаб.

За да се конкурира с по-големите играчи, новата компания ще трябва да се разрасне най-вече чрез придобиването на други фирми.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Медии
Дигиталните приходи на New York Times за първи път изпревариха тези от хартия