Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Медии

Кои са най-честите грешки при избора на дизайн за рекламните опаковки

Какви са ползите от брандирането на рекламни опаковки и кои са най-често срещаните грешки разкрива Костадин Джолев, управител в RB Plast

Кои са най-честите грешки при избора на дизайн за рекламните опаковки

Снимка: pexels.com

Какви са ползите от брандирането на рекламни опаковки и кои са най-често срещаните грешки разкрива Костадин Джолев, управител в RB Plast. Компанията е специализирана в производство на полиетиленово фолио, торби и опаковки и вече повече от 25 години помага както на установени, така и на нововъзникващи компании да намерят най-подходящите решения за опаковане на продукцията си.

Какви са предимствата за бизнесите от брандирането на рекламни торбички и опаковки за продуктите?

Основният акцент е рекламата и популяризирането, които са на споделена цена с необходимостта.

Необходимостта идва от нуждата от торбичка за продукта. Бизнесът, който желае да опакова продукта си, заплаща торбичката така или иначе. Това е неизбежен разход. В сравнение с цената на торбичката, да се добавят няколко цвята печат върху нея, с цел реклама, е изгодно и ефективно.

Какви са актуалните тенденции в дизайна на рекламни опаковки, които фирмите трябва да вземат предвид?

На първо място са неизбежните изисквания, които се увеличават всяка година - това са редицата регулации за опаковането и етикетирането, които ги има във всеки един бранш.

Те представляват задължителни символи и текстове със задължителна големина и позиция върху опаковката, а все по-често и задължителни цветове на тези означения. Говорим за знаци за рециклиране, предупредителни текстове, списък на съставките на продукта и др.

Бърз поглед към щандовете в супермаркетите показва все по-шарени и все по-лъскави опаковки с всяка следваща година. Самите търговски вериги повишиха значително критерия си за опаковката, в която са опаковани продуктите на производителите и често връщат стоките им дори за малки отклонения от визуалните качества на опаковката.

По тази причина и ние, и доста колеги от бранша последните години закупихме нови модерни флексопечатни машини, пред които на практика няма ограничения за качеството на печата.

Друга тенденция е свързана с екологията и опазването на околната среда. Все по-често виждам торбички с надписи, означаващи ги като биоразградими, произведени с чиста енергия и др. В РБ Пласт също имаме инсталирани мощности от фотоволтаични панели и закупуваме гаранции за произход на електроенергия, така че при желание от клиента,  на торбичките може да бъде означено, че са произведени със 100% възобновяема енергия. Повече информация може да откриете на нашия официален сайт.

Какви грешки допускат най-често компаниите в избора за дизайн за рекламните си опаковки?

След над 1200 дизайна, които сме изготвили заедно с клиентите ни през годините, мога да ги разделя на 2 типа.

Първият тип са не бих казал грешки, а по-скоро пропуснати ползи. Някои компании не обръщат достатъчно внимание на идеята за рекламата при разработването на дизайна и се фокусират единствено върху необходимите регулаторни реквизити, за да могат да пуснат продукта си на пазара. По този начин, пропускат възможности за брандиране, които са на практика безплатни.

Бизнесите трябва да знаят, че оскъпяването за печат идва от нуждата от още един процес при производството, а именно използването на печатна машина, която се управлява от специализиран служител, обучен да работи с мастила.

Дали ще се напечати цялата повърхност на плика, или само няколко малки знака върху него, разходите и времето за труд и електроенергия са еднакви.

Ако клиент е принуден така или иначе да печати предупредителен текст, за да задоволи изискванията на регулатори, то допълнителни брандиращи елементи като лого или надпис излизат почти безплатно, тъй като единственият допълнителен разход е мастило.    

Вторият тип грешка при дизайна на опаковките е в обратната посока – желание за прекалено много съдържание върху опаковката под формата на текст и снимки. Това разводнява вниманието прекалено много, което не позволява да се акцентира върху важните елементи при някои видове продукти.

Какво биха могли да направят бизнесите, за да избегнат тези грешки?

На първо място, да се обхванат всички варианти за опаковане, понеже понякога са възможни повече от един вид опаковка. Да се консултират с различни доставчици, за да се намери баланс между цена на опаковката, до колко е удобна за дадения вид продукт, пазарната ниша и целевата категория потребители.

Нашият офис винаги е отворен за клиенти, така че да обсъдим идеите им на място. А съвсем скоро ще имаме възможност да демонстрираме различни варианти на опаковките в среда от виртуална реалност. Чрез VR очила, клиентите могат да видят опаковките си в реалистичен размер и вид още преди да са произведени. Така по-лесно могат да преценят дали резултатът и дизайнът ги задоволява, или са необходими корекции, още преди да са направени каквито и да е грешки или разходи за производство. 

Какво е важното при избора на производител на рекламни опаковки?

По отношение на инженерно-технологичните възможности и процеса на производство, не бих казал, че има съществени разлики на пазара. Всички използваме сходна технология.

Важен е подходът към клиента и поставената задача. Винаги съм казвал, че един производител на опаковки, трябва да бъде и рекламна агенция. Имаме специално оборудвано фотостудио за продуктова фотография и при поискване правим безплатна фотосесия в новата опаковка на продуктите на клиента. 

Предоставяме снимките и видеата като бонус, за да започнат веднага промотирането на новите си продукти на брошури и в интернет пространството. Така клиентите ни получават още едни гърди предимство от нас в мисията си на пазара.  

По статията работи: Екип на Investor.bg
Още по темата: Медии рекламен бизнес

Последни новини

Още по темата

Коментари ()


Още от Медии
Update се завръща в ефира на Bloomberg TV Bulgaria от 18 септември