IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Николай Неделчев: Сливането на Omnicom и Publicis не създава монопол

Българските компании все повече узряват за т. нар. социален маректинг, смята изпълнителният директор на Publicis за България

20:02 | 30.07.13 г.
Автор - снимка
Редактор
Николай Неделчев: Сливането на Omnicom и Publicis не създава монопол

Сливането на Omnicom и Publicis не създава монопол. Дори за клиенти като Coca-cola и Pepsi не би следвало да има промени. Двете компании работят с различни рекламни фирми, с различни служители, различни мениджъри и различни договорни отношения. Сега Omnicom и Publicis са част от един холдинг, не са едно общо дружество“, коментира в предаването Investbook на телевизия Bulgaria On Air Николай Неделчев, изпълнителен директор на Publicis за България.

Той допълни, че със сделката не се създава мега рекламна агенция, а холдинг с много и различни агенции, които имат своя идентичност, свои позиции на пазарите. "Подобно сливане ще даде повече сила при преговори с гиганти като Google и Facebook", твърди Неделчев.

Omnicom Group от Ню Йорк и Publicis Group от Париж формират новия лидер на рекламния пазар. Капиталът на новото дружество ще бъде разпределен по равно. При презентацията на решението мениджърите на двете компании мотивираха сделката със взаимно уважение и лоялна конкуренция през годините, казва още Неделчев. Това ще създаде рекламна компания с пазарна капитализация от 35,1 милиарда долара, която ще измести настоящия пазарен лидер WPP. Това ще е и най-голямото сливане в бранша за всички времена.

Според Николай Неделчев подобни сливания не са от скоро. „Разликата е, че преди водещ беше принципът на „огледалното поведение“. Сега обаче границите между рекламни агенции и медийни компании са по-слабо забележими, потребителите са различни и консумират по различен начин информацията. Това се засили още повече след създаването на социалните мрежи като Facebook и Google+. Очаквам, че ще има и други подобни сливания, особено, ако се докаже, че този модел е ефективен и успешен за акционерите“, обясни още той.

“България е в периферията на подобни процеси, но в следващите 2-3 години ще има подобни сливания и у нас. Хубавото е, че родните компании все повече узряват за така наречения социален маректинг и са в час с повечето иновации и тенденции на пазара“, каза още Неделчев.

Целя разговор вижте на Bulgaria On Air.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:07 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още