IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Politico влиза в Европа със седмичник

В САЩ новинарската организация се превърна в медия, която оказва съществено влияние върху политическите теми

09:30 | 13.12.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Politico има повече от 300 служители в САЩ. <em>Снимка: Politico </em></p>

Politico има повече от 300 служители в САЩ. Снимка: Politico

Политическата новинарска организация Politico започва да издава през пролетта свой седмичен вестник в Европа. Предложението на Politico за Стария континент, към което ще принадлежи и сайтът politico.eu, ще е проект на смесеното дружество на Politico и на германския концерн Axel Springer (издател на Welt и Bild).

За тази цел джойнт венчърът е придобил вестника European Voice, който ще излиза от пролетта под името Politico. Засега няма данни за цената на сделката, пише Die Welt. 

„Искаме да сме водеща медия при писането за политическия живот на ЕС“, казва Джон Е. Харис, главен редактор и съосновател на Politico. Европейското списание ще има редакция в Брюксел и мрежа от кореспонденти из целия континент.

Според плановете Politico ще стартира с повече от 30 журналисти в Европа. С подобен екип медията започна съществуването си през 2007 г. във Вашингтон. Днес тя има повече от 300 служители в САЩ.

В САЩ Politico се превърна в медия, която оказва съществено влияние върху политическите теми. Стратегията на новинарската организация е да пише фокусирано за политиката и по този начин преди всичко да спечели като читатели вътрешния кръг от участниците в случващото се. „Щом веднъж сторим това, към тях идват и другите читатели", казва главният редактор Харис.

Въпреки че Джон Харис ще развива европейското издание, изпълнителен редактор за него ще бъде Матю Камински – един от водещите журналисти на Wall Street Journal.

В лицето на European Voice изданието ще получи силен тласък още от самото си начало. „European Voice е позната и наложила се медия в Брюлсел, която ще даде значително предимство на нашето смесено дружество при налагането на Politico като „trend setter", казва Ралф Бюхи, президент на Axel Springer International.

Същевременно смесеното дружество придобива и Development institute international (Dii), водещата френска агенция за организиране на събития в политическата сфера със седалище в Париж. Собствени конференции и събития са основна част от бизнеса на Politico.

По подобен начин медийната компанията възнамерява да действа и в Брюксел. В САЩ, например, по време на сесиите на Конгреса Politico издава всекидневник, както и месечно списание.

Има и редица бюлетини и абонаментни услуги по теми като енергетика, здравеопазване и технологии. Такива платени предложения под името "Politico Pro" ще има и в Европа.

В САЩ Politico отдавна е на печалба. По-голямата част от приходите идва от онлайн бизнеса – 42%, една трета се пада на платените услуги ("Politico Pro"), 17% - на печатните медии и 8% - на конференции и събития.

В САЩ медията отдавна вече не пише само за политика. Там в своите сайтове Politico отчита по 7 млн. посетители на месец.

Axel Springer от своя страна инвестира засилено в нови журналистически бизнес модели. Politico и придобиването на European Voice са само най-новите инициативи на дигиталното издание. 

Springer увеличи наскоро участието си в Ozy, дигитално списание за новини и култура, което излиза в Силициевата долина. А изпълнителният директор на Axel Springer Матиас Дьопфнер заяви наскоро, че възнамерява да осъществи нови инвестиции в журналистически бизнес модели. „Разглеждаме всякакви опции“, заяви той. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:12 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още