Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Медии

Publicis сви годишната си прогноза и с това потопи цената на акциите си

Спадът на стойността на книжата е най-големият от 2012 г. насам

Publicis сви годишната си прогноза и с това потопи цената на акциите си

Снимка: Архив Ройтерс

Цената на акциите на френския рекламен конгломерат Publicis се сви, след като групата понижи прогнозата за растежа на приходите си за 2019 г., предава Ройтерс

Компанията отчете по-ниски от очакваното приходи за второто тримесечие на 2019 г. В резултат на това стойността на книжата ѝ се понижи с 8,5% до най-ниското си ниво от декември 2012 г. преди старта на търговията в петък.

Publicis отчете органичен растеж от 0,1% спрямо очакваните от анализаторите 0,7% за тримесечието. Освен това постави целите си за 2020 г. за преразглеждане.

Артър Садоун, председателят и изпълнителен директор на компанията, заяви, че придобиването на фирмата за маркетинг Epsilon за 4,4 млрд. долара е основната причина за това преразглеждане.

Още по темата

Северна Америка, един от основните пазари на Publicis, записа 1,7% спад на приходите, след като някои от клиентите на пакетирани потребителски продукти (CPG), са похарчили по-малко средства за традиционна реклама, посочват от компанията. Въпросният тип продукти представлява около 25% от клиентите на конгломерата.

Брокерската компания Liberium понижи оценката си за Publicis до „задръж“ от „купувай“, пояснява Ройтерс.

Подобно на много рекламни групи, Publicis се бори с влиянието на данните и технологиите върху бизнес модела ѝ. Клиентите търсят все по-ефективни начини за маркетинг и използват все повече данни и автоматизирани начини за създаване на реклама и покупка на медийно пространство, което означава, че рекламните агенции започват да остават на заден план.

Publicis, сред чиито агенции се нареждат Saatchi & Saatchi и Zenith, твърди, че бизнесът ѝ е засегнат от факта, че клиентите плащат по-малко за традиционна реклама, която съставлява около 35% от нейния бизнес.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Медии
IAB България представя проучването за дигиталната реклама у нас AdEx 2019