IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Стартиращите фирми често пропускат проучването на клиентите си

Според Елина Желева липсата на контакт с крайния потребител се оказва пречка пред много такива компании

15:50 | 11.10.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: StartUp Conference NEXT</em></p>

Снимка: StartUp Conference NEXT

Голяма част от стартиращите компании пропускат етапа, в който трябва да проучат своите клиенти, затова често се сблъскват с неуспех след развитието на продукта, заяви консултантът по дизайн мислене Елина Желева на StartUp Conference NEXT.

По думите ѝ старт-ъпите не бива да скачат от идеята директно към производството на продукта, без да познават от какво се нуждае потребителят. Според нея минимумът, който трябва да направи всяка нова компания, е да направи интервюта с потенциалните си клиенти.

Желева твърди, че интервютата няма да забавят компанията, а ще ѝ помогнат много по-бързо и лесно да достигне до своите потребители.

“За старт-ъп компаниите формалните интервюта често са нещо сложно, затова често се препоръчва т.нар. stealth интервю”, допълва експертът. Става дума за интервюта с различни хора, които не знаят за идеята на компанията. Този тип проучване гарантира споделяне на скорошен опит посредством неангажиращ разговор.

Друга техника, която може да е от полза на стартиращите компании, е събирането на потребителски дневници. Това е инструмент за събиране на кратки доклади, които са особено полезни в случай, че фирмата залага на продукт в сферата на образованието, обучението или здравеопазването.

Третата особено полезна техника според Желева е компанията да бъде страничен наблюдател на индустрията. По този начин тя може да получи повече информация за играчите на пазара, техните ходове, цели и какви са реалните проблеми на индустрията.

Като основни грешки на старт-ъп компаниите Желева посочва на първо място влюбването в идеята, без реалното разбиране дали крайният продукт или услуга ще отговори на очакванията и нуждите на клиентите. Втората най-често срещана грешка е създаването на продукти с твърде много функции.

“Така от продукт за всички, това става продукт за никой”, коментира тя.

Третият проблем на стартиращите компании е прекаленото сравнение с конкурентите, от което се ражда продукт, сходен на техния.

“Не копирайте техниките на другите старт-ъпи, защото всяка стартираща компания е различна. Комбинирайте различните техники по най-добрия за вас начин”, съветва Желева. По думите ѝ това, което предприемачите не бива да забравят, е, че директният контакт с клиентите е най-важен за фирмата.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:42 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още