Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Мобилни разплащания

68% от българите заплащат поръчаната онлайн стока в брой при доставка

За над 63% от онлайн бизнесите по света разнообразието в методите за плащане е основно конкурентно предимство, сочи проучване на Paysafe

68% от българите заплащат поръчаната онлайн стока в брой при доставка

Снимка: Pixabay

68% от българите предпочитат да заплатят поръчаната стока онлайн в брой при доставка. Този процент е почти два пъти по-висок в сравнение с други европейски пазари – Германия (33%), Австрия (32%), Великобритания (35%). Като причина може да се посочи нежеланието на българските потребители да споделят финансовите си данни онлайн, заради притеснение от измами. Това сочи ново проучване на Paysafe.

Още по темата

Това не е изненада предвид факта, че голяма част от местните онлайн бизнеси (85%) споделят за висок брой кибератаки от началото на пандемията. На свой ред близо 60% от малките и средни предприятия в България смятат, че именно разнообразието в методите за плащане е ефективна стратегия за минимизиране на тези измами, особено когато от началото на 2020 г. до момента техният брой в страната е нараснал с 41%.

Изводите на специализираната платформа за разплащания са част от годишно допитване „Изгубени в трансакциите“, в което 918 малки и средни онлайн бизнеси в САЩ, Бразилия, Обединено Кралство, Канада, България, Италия, Германия и Австрия споделят как се е променило портфолиото им от платежни методи в последните 12 месеца.

За 65% от търговците в България използването на дигитални портфейли има значително влияние върху процента на завършени покупки онлайн. Пандемията от COVID-19 трайно измени потребителското поведение и предпочитанията към един или друг метод за плащане онлайн, което на свой ред ускори нуждата сред бизнеса от промени в посока по-голямо разнообразие на платежните методи, коментират от Paysafe след проучването, направено между 22 октомври и 1 ноември.

Кой от следните методи предлагате при онлайн плащането си, какво планирате да предложите през следващите 12 месеца?

Плащането с карта се запазва като най-широкоразпространения метод, като за България процентите са показателни – 71% от потребителите избират да платят с дебитна карта при поръчка, констатира специализираната платформа за разплащания.

Любопитна тенденция е, че в портфолиото от платежни методи криптовалутите заемат все по-видимо място. Така например, проучването сред държавите сочи, че близо 48% от бизнесите планират да включат криптовалутите като опция за плащане възможно най-скоро (56% за България). В нашата страна този процент също е висок – близо 40% от МСП планират това да се случи в следващата една година.

Наред с предотвратяването на измами, онлайн бизнесите с приоритет правят избора си на доставчици на плащания, за да намалят процента на незавършени покупки. Само за последните 12 месеца търговците сочат, че причина за незавършване на поръчката е отказ на използваните карти за плащане (24%) или липса на желан методи за плащане (при 16% от потребителите).

„От началото на пандемията все повече онлайн бизнеси научиха по трудния начин, че липсата на безпроблемно и сигурно потребителско преживяване при плащане може да убие продажбите им“, коментира Росен Метев, вицепрезидент платежни услуги в Paysafe.

Той поясни, че 54% от българските търговци посочват пандемията от COVID-19 като основна причина за ускореното диверсифициране на опциите за плащане.

Според него потребителите изискват повече алтернативни методи за плащане от всякога, а тенденцията показва, че не се очаква това да се промени в близко бъдеще.

Виждали ли сте забележимо въздействие върху процента от продажбите, използвайки някой от следните методи на плащане през последните 12 месеца?

По статията работиха: Петя Стоянова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от