IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Расте онлайн търговията със стоки и услуги за свободното време

90% от българските потребители са закупили онлайн стоки и услуги за свободното време през последните 12 месеца, сочи проучване на Visa

20:51 | 02.10.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

90% от българските потребители са закупили онлайн стоки и услуги за свободното време през последните 12 месеца, като над 50% от тях са правили резервация за почивка с дебитна или кредитна карта, показва проучване на Visa.

„Проучването за практики на разплащания за стоки и услуги, свързани със свободното време“ e проведено сред потребители на възраст между 18 и 65 години, които са заплатили с дебитна и/или кредитна карта стоки и/или услуги, свързани със свободното време, през последните 12 месеца в десет от най-големите градове в България. Общият брой на извадката е 400 души.

„Наблюдава се повишение на потребителския интерес към електронните разплащания за дейности в свободното време“, каза Красимира Райчева, мениджър на Visa за България.

Най-често потребителите избират да платят с карта за три типа прекарване на свободното време - 53% от респондентите правят резервация за почивка, 40% плащат сметката в ресторант или друго заведение, а 39% купуват книги и списания. 

Средната сума, която потребителите плащат на месец за забавление с дебитна или кредитна карта, е 134 лева.

Значителна част от потребителите, които избират да се разплащат онлайн (28%), биха се отказали от поръчката, ако търговецът не приема онлайн разплащания според проучването.

Мъжете плащат най-вече за почивки (56%), докато жените често купуват книги и списания (42%). Дебитните и кредитните карти са най-често средство за разплащане в барове и ресторанти – използват се няколко пъти месечно от 35% от потребителите, които предпочитат този начин на забавление. Книги и списания купуват с карта веднъж месечно 24% от респондентите, които избират да четат в свободното си време, а най-често веднъж на шест месеца заплащат с карта самолетни билети (44%) и почивки (40%).

Други популярни дейности през свободното време за българския потребител са посещенията на театрални постановки, кино прожекции или концерти (48%), както и спортни занимания (17%), които се нареждат след трите фаворита: четене на книги и списания (62%), излизане на ресторант, бар или кафе (56%) и резервация на почивка (53%).

Когато закупуват онлайн стоки и услуги за свободното време, най-често потребителите предпочитат разплащания с дебитна или кредитна карта през сайта на търговеца (42%). От тях 38% живеят в страната спрямо 28%, които живеят в София. Въпреки че това е предпочитан начин на разплащане предимно за потребители на възраст между 18 и 34 години (37%), разликата спрямо потребителите между 35 и 65 години е малка, тъй като 32% от тях също пазаруват онлайн с дебитна карта. Проучването показва, че все още 30% от потребителите предпочитат разплащания в брой, а 12% плащат през ePay.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:58 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още