IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

40 хил. души са гледали финала на Мондиала в реално време, пътувайки в самолет

Гледането на телевизия в самолетите става все по-популярна услуга, отчитат от Panasonic Avionics

17:17 | 15.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Победата на Германия с 1:0 над Аржентина на финала на Световното първенство по футбол е гледана в реално време от 40 000 самолетни пътници, което е рекорд за гледане на живо на телевизионно предаване по време на полет, пише Bloomberg.

Футболни фенове в почти 200 самолета, управлявани от девет превозвача, включително Lufthansa, Turkish Airlines и Emirates, са имали възможността да гледат кулминацията на спортния турнир, сочат данни на Panasonic Corp., единственият международен доставчик на телевизия на живо по време на полет.

Panasonic Avionics заложи на това, че събитието ще привлече пътуващите със самолет да гледат телевизия във време, в което хората отлагат гледането в реално време, като вместо това използват технологиите при поискване. Като цяло обаче 1,5 млн. души са гледали цялото Световно първенство по футбол през тази година по време на полет.

“В момента все още се намираме в режим на убеждаване по отношение на телевизията по време на полет и Световното първенство по футбол наистина ни помогна да покажем на хората, че тя работи“, заяви Дейвид Брунър, вицепрезидент глобални комуникации на Panasonic. Той добави, че турнирът е довел до повратна точка в телевизията в самолетите, където услугата ще се превърне в нещо универсално.

От всичките 470 самолета, оборудвани с широколентовата технология на Panasonic, около 185 могат да получават това, което Брунър нарича „доста скъпа“ възможност за гледане на телевизия в реално време. Компанията е получила поръчки за оборудването на 2000 самолета, около половината от които трябва да активират опцията за телевизия по време на полет, посочва той.

Lufthansa е най-големият клиент на услугата, която е на разположение на всичките ѝ самолети, правещи дълги полети. Това позволи на германските футболни фенове да проследят напредъка на националния им отбор по време на цялото състезание.

Turkish Airlines, официално позната като Turk Hava Yollari AO, беше първият клиент на телевизията на живо през 2012 г. Тя също предложи специално покритие на специалните футболни мачове от националната лига на Турция, разкри Брунър.

Panasonic и доставчика IMG Worldwide обикновено избират кое събитие да бъде показвано на специалния спортен канал, който предава също тенис, голф, Формула 1 и Олимпийските игри.

British Airways също тества услугата на самолет Boeing 747-400, а сред другите клиенти са Singapore Airlines, Etihad Airways и PT Garuda Indonesia.

Програмите в момента се предлагат безплатно за всички пътници на борда, въпреки че Panasonic води преговори с две компании в Северна Америка и Европа, които планират да предложат възможност за гледане срещу заплащане по време на по-кратките полети. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:06 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от На път виж още

Коментари

Финанси виж още