IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Истанбулски шопинг фест

40 дни магазини и молове в града ще работят с удължено време и ще предлагат стоки с големи намаления, за да могат да освободят място за новия сезон

15:23 | 22.03.11 г.
<p>По време на фестивала търговците предлагат големи намаления, за да освободят място за новата стока. <i>Лиценз: tatilde, снимка: </i><a target="_blank" href="http://creativecommons.org/licenses/by/2.0/"><i>Creative Commons</i></a></p>

По време на фестивала търговците предлагат големи намаления, за да освободят място за новата стока. Лиценз: tatilde, снимка: Creative Commons

За 40 дни турската столица Истанбул ще бъде домакин на едно интересно и забавно мероприятие както за местните хора, така и за чужденците – истински рай за шопинг маниаците. Става дума за Истанбулския шопинг фест, който започна на 18 март и ще продължи 40 дни, до 21 април, съобщава БТА.

В продължение на 40 дни моловете ще работят с удължено работно време, като предлагат големи намаления в магазинната мрежа.

Редица известни търговски центрове в европейската и азиатската част на града като Каньон, Форум Истанбул, Акмеркез, Виапорт ще бъдат отворени до 2 часа след полунощ. По улиците и площадите известни музикални групи от Турция и Франция, както и отделни изпълнители изнасят шоуспектакли, джаз концерти, представят се изложби на открито.

Танцовото шоу на Анадола изнася всяка събота и неделя концерти на открито. Улични оркестри, кортежи, изпълнения на дервиши съпътстват проявите, които създават карнавална атмосфера на града.

Целта на истанбулския фест е да привлече колкото се може повече клиенти от чужбина. Втората половина на месец март и април е времето, когато Истанбул се посещава от най-много чужденци. Тогава много хора идват и за да прекарат християнските празници в Истанбул.

Търговските обекти буквално се надпреварват да предлагат маркови облекла, стоки, аксесоари с намаления между 30 и 70 процента, разнообразни промоции. Част от намаленията започват след 20 часа вечерта.

Целта е клиентът да се отбие и да купи в крайна сметка. Но не става дума за залежали или обезценени стоки. Поради свръхпроизводството в Турция, а също поради факта, че много от артикулите на западните марки се правят на ишлеме в Турция, фирмите разпродават почти на безценица, за да отворят място за новия сезон.

Началото на Истанбулския шопинг фест бе поставено през 2003 г. Приходите от продажби тогава от 2 млрд. долара вече гонят сумата от 10 млрд. долара, казва съпредседателят на феста Мехмед Нане.

По думите му един чужденец харчи в Истанбул средно по около 580 долара за нощувки и покупки. Целта е през 2015 г. тази сума да стане 1 000 долара на човек. Нане очаква от около 10 милиона в момента, през 2015 г. броят на туристите, посещаващи Истанбул, да достигне 15 милиона души.

Освен че привлича клиенти, шопинг фестът създава допълнителна трудова заетост за местното население. Около 50 хиляди души допълнително ще бъдат ангажирани в проявите.

Междувременно от задругата на хотелиерите съобщиха, че хотелите в Истанбул вече са пълни и е трудно да се намерят места. Заявките са от 83 страни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:04 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от На път виж още

Коментари

Финанси виж още