Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

На път

Morgan Stanley: Автономните коли ще насърчат бизнеса на алкохолните компании

Същевременно ще бъдат намалени и инцидентите по пътищата, причинени от пияни шофьори

Morgan Stanley: Автономните коли ще насърчат бизнеса на алкохолните компании

Снимка: Pixabay

Има повече начини за използване на автономното шофиране, отколкото си мислите. Morgan Stanley споделя необичайни идеи и анализи, свързани с потенциалното приложение на самоуправляващите се коли в редица индустрии, пише CNBC.

"Споделените и автономни превозни средства могат да разширят пазара на алкохолни напитки, докато същевременно намалят фаталните случаи и инцидентите по пътищата“, посочва анализаторът Адам Джонас в доклад до клиентите, наречен „Споделена автономна мобилност: Решението на пиенето и шофирането?“.

Технологията на самоуправляващи се коли „може да ни помогне да се справим със случаите на употребяване на алкохол и шофиране, по начин, който може значително да повиши темпа на растеж на пазара на алкохол и продажбите на дребно в ресторантите... [Това е] значителна възможност за растеж на фирмите за алкохолни напитки, особено при търговията на дребно, премиум сегмента и бирата“, допълва той.

Анализаторът посочва, че смъртните случаи, свързани с употребата на алкохол, представляват 29% случаите с фатален край по пътищата в САЩ за 2015 г. Според CDC това струва на икономиката повече от 44 млрд. долара.

Според Джонас, ако самоуправляващите се и автономните коли дадат възможност хората да пият средно по една алкохолна напитка седмично, това ще добави 80 базисни пункта към годишния ръст на приходите от продажби на индустрията през следващите 10 години. В момента глобалният пазар на алкохолни напитки възлиза на 1,5 трлн. долара, посочва фирмата.

Ще има „повече възможности за консумиране на алкохол преди да се качите в колата. И повече възможности да пиете, докато сте в колата“, пише експертът.

Според Джонас Constellation Brands, Anheuser-Busch InBev, Diageo, Brown-Forman и Kweichow Moutai са „най-добре“ позиционираните акции на алкохолни компании по данни от проучването на Morgan Stanley, свързано с използването на самоуправляващи се коли и търговията.

Анализаторът смята, че ресторантьорски компании като BJ’s Restaurants, Buffalo Wild Wings и Brinker ще се възползват от всичко това, защото алкохолът представлява между 10% и 20% от техните продажби.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
0
 
1
преди 1 година
Няма профилна снимка
С алкохолизиране към прогрес :) Все по симпатични ми стават автономните коли :)

Още от На път
Първият круизен кораб, задвижван и с батерия, поема на път