През 1935 г. полетът от Австралия до Лондон е отнемал 12 дни и половина. Отбелязвайки основен крайъгълен камък в авиация в събота, Qantas Airways ще измине това разстояние само за 17 часа.
Полетът от 14498 км от Пърт – един от най-изолираните градове в света, се превръща в първия директен между двата континента, разказва Bloomberg. Така финансовият център на Европа е на един сън разстояние от столицата на суровините в Австралия и на стотици компании в сектора, включително BHP Billiton и Rio Tinto Group, които са вписани и в Австралия, и във Великобритания.
За Qantas връзката с Пърт е сериозен тест за планираната мрежа от ултрадалечни разстояния, с която авиолинията се надява да покрие света до 2022 г. За да успее, маршрутите трябва да не се поддават на циклите от спадове и възходи при суровините, които често удрят Западна Австралия. А Qantas се нуждае и от бизнес пътници, които да са готови да платят повече за по-кратък директен полет до Лондон, вместо да спират в Азия или Близкия изток.
Главният изпълнителен директор на Qantas Алън Джойс смята, че може да изкара пари от ежедневната услуга до Лондон, премахвайки излишната тежест от Boeing Dreamliner и запълвайки го с богати пътници. Около една трета от 236-те седалки в самолета са бизнес или премиум икономическа класа. За sравнение, по-малко от една четвърт от местата в Airbus SE A380 за полета от Лондон до Сингапур са от този сегмент.
Не всички обаче са убедени в търговското бъдеще на маршрута.
Самолет от Пърт за Лондон ще трябва да привлича пътници от цяла Австралия, казва Влодимир Билоткач, старши преподавател по икономика в Newcastle University във Великобритания и автор на книгата “The Economics of Airlines”. Но полет от Сидни до Лондон през Пърт спестява малко време за трансфер в Азия или Персийския залир. А за пътниците, които се насочват от Пърт към континентална Европа, връзка през Близкия изток би била по-удобна, допълва той.
„Услугата Пърт-Лондон изглежда по-скоро като PR трик, отколкото като инструмент за изграждане на мрежа“, коментира той.
Според говорителя на Qantas в Сидни Андрю МакГинес резервациите за новия маршрут „са силни“ и корпоративните клиенти в Източна Австралия сигнализират, че биха спрели в Пърт за срещи, преди да отпътуват за Лондон. “Пазарът е много конкурентен, но полетът е уникален“, казва той.
Полетът в бизнес класа от Пърт до Лондон с Qantas в средата на юни ще струва 6614 австр. долара (5121 долара). За сравнение, маршрутът през Сингапур със Singapore Airlines ще добави 2 часа и половина към пътя, но ще струва само 4843 австр. долара, сочат данни на Webjet.
Qantas постави предизвикателство пред Boeing и Airbus да създадат самолет до 2022 г., който може да измине разстоянието от Сидни до Лондон без междинно спиране. Успехът на услугата от Пърт до Лондон ще положи основите на дори по-дълги маршрути до Европа.


Установиха 34 криминално проявени служители в заложни и финансови къщи
Одрусаха Черно море и Спартак след мачовете им с Левски и ЦСКА
Програмата на парламента за утре предвижда обсъждане на вота на недоверие
Студено време, но без сняг до края на седмицата
Йотова: Трябва да опазим гражданския мир в страната
Валтонен: Сигурна съм, че Тръмп желае траен мир
Износът на Германия дава надежда, че рецесията най-после приключва
Валтонен: В северноатлантическото семейство можем да се критикуваме
Дигиталното евро среща и институционална, не само обществена съпротива
Стратегията на САЩ изисква от Европа по-голяма отговорност, а не пълно отделяне
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
ДПС-НН с призив от цяла България: “Не на омразата!” и подкрепа към кабинета "Желязков" ВИДЕО
Андреева за контрапротеста на ДПС: Реакция на злобата
Зеленски е готов за избори в Украйна
Драганов: Цените в туризма ще се задържат според джоба на българина