IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Шефът на Ryanair все още мечтае за презокеански полет за 10 долара

Шансът за успех на новия играч при нискобюджетните презокеански полети изглежда минимален

11:44 | 27.06.13 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<span style="font-size: 12px;">&nbsp;Майкъл Олиъри: Искам да летим до САЩ за 10 долара. <em>Снимка: Ройтерс</em></span></p>

 Майкъл Олиъри: Искам да летим до САЩ за 10 долара. Снимка: Ройтерс

Главният изпълнителен директор на Ryanair Майкъл О`Лиъри отново мечтае за трансатлантически полети. Той заяви, че би искал самолетите на компанията да започнат да летят до Америка след няколко години и то на цена на билета от 10 долара. Коментарите му са повторение на негово изявление от юни 2008 г., когато на пресконференция той разкри, че планира да предлага билети до САЩ за 10 евро за икономична класа и възможност за пътуване в бизнес класа на високи цени в замяна на обслужване на изключително ниво,  пише BusinessWeek.

Не за първи път нискобюджетни авиопревозвачи опитват да предлагат полети през Атлантическия океан. Подобни опити са правили най-малко четири превозвача и всички са се провалили.

Първо Laker Airways стартира услугата си Skytrain в края на 1970-те години. Тя просъществува близо пет години с полети от Лондон до Ню Йорк, Лос Анджелис и Южна Флорида. 

Малко след това People Express разшири вътрешните си дейности в САЩ с полети от Нюарк до Лондон през 1980-те години.

През деветдесетте години дойде ред на Tower Air - компания, създадена от израелски предприемач, предлагаща директни полети от САЩ до Израел. Тя започна да лети от Ню Йорк до няколко градове в Европа и Тел Авив.

В по-близкото минало канадската Zoom Airlines летеше от няколко града в Канада до Великобритания и от Ню Йорк до Лондон. Това продължи около година до края на 2008 г.

Нискобюджетните авиопревозвачи, като Ryanair и Southwest, обикновено намаляват разходите си, като летят по-често. Това е възможно благодарение на по-късия престой на самолетите по летищата. Освен това Ryanair и Allegiant Travel избягват големите летища, като Хийтроу в Лондон и Джон Кенеди в Ню Йорк, където таксите са по-големи, и предпочитат второстепенни летища, разположени по-далеч от големите градове.

Презокеанските полети почти със сигурност биха елиминирали тези предимства по отношение на разходите, дори и Ryanair да успее да продава новата си бизнес класа услуга. При дългите полети няма възможност самолетът да бъде товарен няколко пъти на ден, а летенето до отдалечен град далеч от туристическите дестинации може да накара дори и най-пестеливите и неплатежоспособни клиенти да се замислят за други варианти.

Разбира се, бързата консолидация на американските авиоокомпании и по-близките им връзки с европейските гиганти в индустрията вече повишиха цените на билетите по маршрутите през Океана. Предстоящият джойнт венчър между Delta Air Lines и Virgin Atlantic на Ричард Брансън вероятно още повече ще засили тази тенденция.

Като се има предвид обаче високата и непредвидима цена на суровия петрол, големите физически ограничения по отношение на въздушното пространство и местата за кацане на големите летища в САЩ и Европа, както и фактът, че малцина са склонни да се лишат от  екстрите при дълги полети, шансът за успех на евентуален нов играч изглежда минимален.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:14 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от На път виж още

Коментари

Финанси виж още